شهر خبر

انتشار سومین شماره «مجله دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه

انتشار سومین شماره «مجله دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه

سومین شماره فصلنامه «دیپلمات» به همت مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با تمرکز بر تعامل دوسویه با جامعه دیپلماتیک و سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «مکمل در اقتصاد؛ همکار در سیاست» عنوان اصلی روی جلد فارسی این شماره است که به سفر رئیس جمهور کشورمان به کشور چین در راستای سیاست خارجی متوازن، هوشمند و پویای دولت اختصاص یافته است.

اما بخش انگلیسی جلد، عنوان «آغازگر تمدن شهرنشینی» را به خود اختصاص داده و به معرفی شهر سوخته، یکی از بزرگ‌ترین تمدن‌های جهان در جنوب شرق ایران پرداخته است.

مخاطبان اصلی «دیپلمات» جامعه دیپلماتیک و نیز کنشگران و فعالان حوزه روابط بین‌الملل هستند و در هر نسخه علاوه بر معرفی اماکن تاریخی، فرهنگ، هنر و آداب و رسوم ایرانی، با تحولات حوزه سیاست خارجی در آن مقطع زمانی نیز آشنا خواهند شد.

«سخن نخست» شماره سوم فصلنامه دیپلمات  به قلم "ناصر کنعانی" خودنمایی می کند و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه  در این  قال چنین آورده است: "در شماره سوم مجله دیپلمات روایات دست اولی از رخدادهای مهم حوزه سیاست خارجی پیش روی شما قرار گرفته است. گوشه‌هایی از ابعاد سفر مهم و تاریخی جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور محترم به چین را مرور می‌کنیم و دستاوردها و پیام آن را پیش روی شما قرار خواهیم داد. همچنین حضور و سخنرانی جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان در نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد را به صورت گزارشی خبری تقدیم خواهیم کرد".

دیپلمات سوم مخاطب را با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه - به قلم مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی - با عنوان «دیپلماسی اقتصادی و دستاوردها» آشنا خواهد کرد.

گفتنی است این شماره دیپلمات نیز شامل بخش های مختلفی چون «زیر ذره بین» با محوریت گزارش های خبری، «دیپلماسی عالی» با تمرکز بر دیدارها و مناسبات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و «نگاه ویژه»، در بردارنده پرونده کشورها می شود. در این شماره تمرکز نگاه ویژه بر کشور «پاکستان» است که ضمن آن یادداشتی با عنوان «سرمایه ارزشمند» به قلم «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در  اسلام آباد به رشته تحریر درآمده است.

«جانِ جهان» با محوریت ایرانِ جان و معرفی فرهنگ و مشاهیر ایرانی با یادداشتی تحت عنوان «دلی لبریز از عشقِ ایران» به قلم دکتر علی نیکوئی، ایران شناس، به معرفی نظامی گنجوی شاعر پرآوازه ایرانی پرداخته است.

«رویدادستان» و «در مسیر تهران»  بخش های پر مخاطب دیپلمات در میان نمایندگی های مقیم تهران هستند که اولی در بردارنده مراسم و فعالیت های دیپلماتیک  نمایندگی های خارجی در تهران است و دومی حاوی اخبار مربوط به رفت و آمد سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران.

و در پایان «تهرانِ شگفت انگیز» حسن ختام دیپلمات این شماره خواهد بود که  شامل معرفی آثار و اماکن دیدنی تهران است؛ این شماره دیدگان مخاطبین خارجی و داخلی را به «عمارت زیبای مسعودیه» روشن خواهد ساخت. 

311311