شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دارای

این ۸ میوه را بخورید و لاغر شوید!

میوه‌هایی وجود دارند که دارای کالری کم، سرشار از فیبر و حاوی مواد مغذی مفیدی هستند که به چربی‌سوزی کمک فراوانی می‌کنند.

خبرآنلاين نوشت: میوه‌ها حاوی مواد مغذی مانند پتاسیم و ویتامین C، فولات، فیبر و طیف گسترده‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سالمی هستند که برای سلامتی مفیدند. یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری بیماری‌ها از جمله ناراحتی قلبی، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، چاقی و حتی مرگ و میر کمک کند.

میوه نسبت به سایر مواد غذایی، کالری کمتر و فیبر بیشتری دارد. اگر به دنبال کاهش وزن به واسطه مصرف میوه هستید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

میوه‌هایی که به کاهش وزن کمک می‌کنند:

۱. موز

موز با دارا بودن حدود ۳ گرم فیبر در هر وعده، به ایجاد حس سیری کمک می‌کند و در عین حال کالری کمتری نسبت به سایر خوراکی‌های پُر کربوهیدرات دارد. موز سبز (نارس) حاوی نشاسته مقاوم‌تری [برای هضم]نسبت به موز زرد و رسیده است. به نظر می‌رسد این نشاسته مقاوم جزو ویژگی‌های مثبت این میوه است و در تنظیم میزان قند خون و کنترل وزن مؤثر است.

۲. گریپ فروت

تحقیقات نشان می‌دهد که محتوای فیبر بالا، کالری نسبتاً کم و شاخص گلیسمی پایین گریپ فروت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

۳. آناناس

آناناس منبع آنزیم‌هایی است که به هضم غذا کمک می‌کند. بهبود هضم می‌تواند اشتها را تنظیم کند و این موضوع به نوبه خود در کاهش وزن نقش دارد. آناناس همچنین منبع فیبر است و حس سیری را در شما تقویت می‌کند.

۴. گیلاس

گیلاس منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است و مصرف آن برای تناسب اندام و لاغری توصیه می‌شود.

۵. گلابی

گلابی با داشتن ۶ گرم فیبر در هر وعده، یکی از میوه‌های پر فیبر است. خوردن گلابی، بدون آن که چربی، کلسترول و سدیم وارد بدن کند، احساس سیری طولانی مدتی به بدن می‌دهد و گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه به کاهش وزن کمک زیادی می‌کند.

۶. لیمو

افزودن آب لیموی تازه به آب، در تنطیم و کنترل وزن نقش دارد. اسید سیتریک موجود در آب لیمو سبب بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن و افزایش کالری‌سوزی می‌شود.

۷. خربزه

خربزه کالری کم و آب بالایی در ساختار خود دارد و همین موضوع باعث می‌شود در زمینه کمک به لاغری و کاهش وزن بسیار مفید باشد. خربزه سرشار از فیبر، پتاسیم، ویتامین C، بتاکاروتن، لیکوپن و آنتی اکسیدان است.

۸. کیوی

کیوی حاوی مواد مغذی مهمی، چون ویتامین C و فیبر است و این ویژگی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. طبق تحقیقات، رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر باعث کاهش وزن و افزایش حس سیری می‌شوند. هم‌چنین کیوی سلامت روده را ارتقا می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند.