شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشاک#برخی#مردم#لباس#قسطی#خرند

برخی از مردم لباس را هم قسطی می خرند

گرانی سرسام‌آور قیمت‌ها از خورد و خوراک گرفته تا لباس و پوشاک به اغلب قشر‌های جامعه فشار وارد کرده است، طوری‌که مردم درصد مهمی از هزینه‌های خانوار را چشم پوشی می‌کنند.

اقتصاد 24 نوشت: در حالی که مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش به رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف اقتصادی اشاره کرده است، اما با نگاهی به وضعیت معیشتی مردم چیز دیگری نمود پیدا می‌کند. ادعای کاهش تورم و رشد اقتصادی با شرایط زندگی مردم همخوانی ندارد و برای هیچ‌کس این ادعا باورپذیر نیست.

گرانی سرسام‌آور قیمت‌ها از خورد و خوراک گرفته تا لباس و پوشاک به اغلب قشر‌های جامعه فشار وارد کرده است، طوری‌که مردم درصد مهمی از هزینه‌های خانوار را چشم پوشی می‌کنند و حتی به گزینه حذف هم می‌رسند، اما با این حال چیزی که واضح و مبرهن است، ضروری بودن برخی نیاز‌ها است که باید به آن پاسخ داده شود.

از زمانی که به خاطر داریم تا به امروز، تغییر فصل بهانه خوبی برای خرید پوشاک بوده است. در کشور ما خرید‌های مناسبتی هم رواج دارد و در اعیادی مثل عید نوروز، عید قربان و عید غدیر و چه در مناسبت‌های خاص خانواده‌ها مثل جشن‌های عروسی و یا مراسم‌های عزاداری لباس خاص خود را می‌طلبد؛ بنابراین نمی‌توان از این هزینه‌ها شانه خالی کرد و همچون نیاز به غذا، نیاز به پوشاک نیز در درجه‌بندی‌ها در دسته نیاز‌های اولویت دار خانوار به حساب می‌آید.

با گشتی در بازار‌ها و مراکز خرید با مغازه‌هایی روبرو می‌شویم که دست به یک ابتکار جالب زده‌اند. ابتکاری که به خانواده‌ها کمک می‌کند امروز خرید لباس خود را انجام داده و هزینه آن را ۲ ماه بعد بپردازند. این پیشنهاد حتما وسوسه برانگیز خواهد بود و در همان حد ۲ ماهه نیز می‌تواند کمی از بار هزینه خانواده‌ها کاهش دهد، اما بدیهی است که شرایط ویژه خاص خودش را داشته باشد. این مغازه‌ها فروش شرطی خود را با ضمانت دریافت یک چک انجام می‌دهند و البته شما به عنوان یک خریدار باید حداقل خریدی تا یک رقم معین شده را داشته باشید.