شهر خبر

ریزش شدید قیمت خودروهای داخلی در بازار تابستان

قیمت خودرو در بازار امروز هم شکل کاهشی داشت و با این شرایط شاهد تداوم ریزش قیمت در این بازار بودیم.

تدوام کاهش قیمت خودرو در بازار امروز درحالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو از تعمیق رکود در این بازار خبر داده و بر این نکته تاکید می‌کنند که با وجود کاهش قیمت در بازار خبری از مشتری نیست. طرح سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی یکی از دلایلی است فعالان بازار خودرو خروج مشتریان از بازار را به آن نسبت می‌دهند.

امروز و در میان محصولات سایپا «شاهین» و «کوییکR» در بازار بیشترین کاهش را تجربه کردند و با افت ۵ میلیونی راهی بازار شدند. در میان پرطرفدارهای ایران خودرو هم این کاهش به «دنا پلاس توربو اتومات» رسید و این خودرو کاهشی ۵ میلیونی را تجربه کرد.

ریزش خودرو

قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهین»، «کوییکR »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا۲ معمولی» و «ساینا» مورد ارزیابی قرار گرفتند.

قیمت «شاهین» امروز در بازار ۵۹۰ میلیون تومانی شد افت ۵ میلیونی را تجربه کرد. اما در میان محصولات سایپا خانواده کوییک امروز در بازار افت قیمت داشت با این شرایط «کوییک‌R» در بازار ۳۵۰ میلیون تومان قیمت خورد و افتی ۵ میلیونی را تجربه کرد، «کوییک معمولی» هم در بازار ۳۴۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و کاهش یک میلیونی داشت. اما ارزیابی بازار نشان می‌دهد خانواده تیبا هم امروز کاهش قیمت داشت،‌با این شرایط «تیبا صندوقدار» در بازار ۳۳۵ میلیونی قیمت گذاری شد و افت یک میلیون تومانی داشت و «تیبا ۲ معمولی» هم در بازار ۳۴۴ میلیون تومان قیمت خورد و افت ۳ میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «ساینا» هم امروز افت ۲ میلیونی داشت و در بازار ۳۳۷ میلیون تومان قیمت‌ خورد.

ریزش خودرو 2

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «۲۰۷ پاناراما اتومات»، «هایما S۵ پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزایابی قرار گرفت. رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار ۵۹۶ میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت یک میلیونی را تجربه کرد. اما قیمت «هایما S۵ پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومانی ماند و تغییر قیمت نداشت.

از سوی دیگر رصد بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم امروز بدون تغییر ۵۰۳    میلیون تومان قیمت خورد. اما امروز «دناپلاس» در بازار امروز ۶۶۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد و کاهش ۲میلیونی داشت، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد «دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز کاهش ۵ میلیونی داشت و ۸۶۲ میلیون تومان قیمت خورد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «۲۰۷ پاناراما اتومات» هم ۸۵۸ میلیون قیمت خورد و کاهش ۲ میلیونی داشت.