شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کسب و کار

ضرورت همسو شدن خواسته‌های تشکل های صنفی اکوسیستم فناوری 

ضرورت همسو شدن خواسته‌های تشکل های صنفی اکوسیستم فناوری 

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس با بیان اینکه به نتیجه رساندن مطالبات تشکل‌های صنفی با مشکلات ویژه‌ای همراه است، اظهار کرد: راهکار من برای افزایش همگرایی بین نهادهای صنفی این است که خواسته‌هایمان را یکسان، همسو و به هم نزدیک کنیم و همه توان و روابط مان را به موضوعات مهم اکوسیستم معطوف کنیم. 

وحید شامخی در پنل «در حسرت سیمرغ شدن» که با موضوع تشکل‌های صنفی و اکوسیستم در حاشیه نمایشگاه الکامپ برگزار شد، گفت: می‌توانم بگویم فضا و رویکرد در کشور ما تشکل‌زدایی است و خیلی سخت می‌شود کار صنفی کرد. در واقع فضا برای کارهایی که از جنس فعالیت صنفی ساختارمندِ بازیگران اکوسیستم است و منجر به شکل‌گیری اتحاد شود، مساعد نیست.

وی افزود: تلاش‌هایی که در حال حاضر در سازمان نظام صنفی و انجمن فین‌تک می‌شود، حداقل کارهایی است که تلاش می‌کنیم انجام شود، اما از هرکدام از فعالان صنفی بپرسید بیشترشان گله دارند که اقدام حمایتی خاصی از طرف نهاد حاکمیت شکل نگرفته است. ما در فضایی هستیم که به نتیجه رساندن خواسته‌ها مشکلات خاص خودش را دارد.

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس با تاکید بر اینکه با این وجود، تلاش‌های مستمر برای پیگیری مطالبات اکوسیستم نوآورانه کشور ادامه دارد، ادامه داد: به نتیجه رسیدن مطالبات بخش خصوصی که از طریق تشکل‌ها پیگیری می‌شود، منوط به پارامترهایی است که ما بخشی از آنها را شفاف نمی‌بینیم. یعنی فرایند شفاف نیست و ما حتی به‌طور دقیق نمی‌دانیم یک تشکل و سازمان صنفی چه قدر می‌تواند اثرگذار باشد.

معاون توسعه کسب و کار نوبیتکس یادآور شد: در صنعت رمزارزها بارها در یک سال اخیر درگیر موضوعاتی شدیم که چندان هم دلیلش را نمی‌فهمیدیم، مثل سقف واریز روزانه ۲۵ میلیون تومان که دلیلش مشخص نبود. اگر دلیل قانع‌کننده‌ای باشد ما نیز دنبال چالش نیستیم و هر کسب‌وکاری در پی توسعه کسب‌وکارش است، نه ایجاد چالش.

عضو هیئت مدیره انجمن فین تک درباره همگرایی اصناف و تشکل‌های صنفی در ایران، اظهار کرد: در برخی موارد شاهد واگرایی هستیم، اما به‌عنوان مثال وقتی ما در نظام صنفی رایانه‌ای کمیسیون فین‌تک داریم و از طرفی انجمنی هم به نام انجمن فین‌تک در حال فعالیت است، راهکار من برای افزایش همگرایی این است که خواسته‌هایمان را یکسان، همسو و به هم نزدیک کنیم و همه توان و روابطمان را معطوف کنیم به موضوعات مهم اکوسیستم. ما بعضا می‎شنویم که نهاد دولتی می‌گوید شما خودتان در یک موضوع خاص همگرا نیستید، فلان انجمن یک حرفی می‌زند شما یک حرف دیگر. به این دلیل معتقدم مشخص کردن اولویت‌ها و یکسان کردن آنها اهمیت ویژه‌ای دارد.