شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#احمدی نژاد#مجلس#مجلس یازدهم

چرا احمدی نژاد ساکت شد؟

چرا احمدی نژاد ساکت شد؟

انصاف نیوز نوشت :احمد علیرضابیگی، نماینده‌ی تبریز در مجلس یازدهم و از چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد درباره‌ی سکوت رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: «آقای دکتر احمدی‌نژاد» بیمار و رنجور نبوده اما تشخیصش این بود که اعتراض در این شرایط بازی در زمین دشمنانی است که به دنبال براندازی‌اند.

علیرضابیگی گفت: خیلی جالب است هنگامی که احمدی‌نژاد صحبت‌های تلخ و تندی درباره‌ی شیوه‌ی اداره‌ی کشور مطرح می‌کرد می‌گفتند چرا کسی مانع او نمی‌شود و کسی با احمدی‌نژاد برخورد نمی‌کند. حالا که سکوت می‌کند هم باز محل سوال قرار می‌گیرد که چرا ساکت شده.

این نماینده‌ی مجلس با بیان اینکه «این موضوع نشانه‌ی وزن این آدم است» ادامه داد: احمدی‌نژاد صحبت‌هایی که باید انجام می‌شد را از ۹۶ تا ۱۴۰۱ مطرح کرد. هنگامی که آن صحبت‌ها در این روزها بازنشر می‌شود خیلی‌ها تصور می‌کنند برای این روزهاست که نشانگر عالمانه بودن آن صحبت‌هاست.علیرضا بیگی می‌گوید: احمدی‌نژاد خودش را به چوپانی تشبیه می‌کرد که در یک بلندی ایستاده و آمدن سیل را زودتر از دیگران می‌بیند و خطاب به مردم و تصمیم‌گیران هشدار می‌دهد که جلوی سیل را بگیرند.

او پیرامون سکوت احمدی‌نژاد درباره‌ی اتفاقات اخیر گفت: اگر در حوادث آخر شهریور ۱۴۰۱ با همان دست‌فرمان قبل به اظهارنظر می‌پرداخت دامنه‌ی آن حوادث گسترده‌تر می‌شد. موضع او اعتراض به نادیده گرفتن مردم است؛ اما اگر بخواهد صحبت کند بازی در سناریوی دشمنان است که در سودای از بین بردن نظام هستند.

این نماینده‌ی مجلس می‌گوید: اگر احمدی‌نژادی که به نظام و انقلاب دلدادگی دارد در مسیری قرار بگیرد که رضا پهلوی است کسر شأن اوست. دلیل سکوت او به این دلیل بوده. احمدی‌نژاد با جزییات و در نامه‌ی رسمی با ذکر مواردی مشکلات را مطرح کرده است ولی بیان موارد اعتراضی او در آن مقطع نمک پاشیدن روی زخم است.

علیرضا بیگی در ادامه افزود: برداشت من این است که احمدی‌نژادی که دلبسته‌ی انقلاب و نظام بود با سکوتش تلاش داشت تا در سناریوی دشمنانی که به دنبال براندازی و تجزیه هستند قرار نگیرد زیرا اعتراض او در این شرایط معنای دیگری خواهد داشت.

او با تکذیب «شایعه‌ی بیماری احمدی‌نژاد»، گفت: آقای دکتر احمدی‌نژاد بیمار و رنجور نبوده اما تشخیصش این بوده که بیان اعتراض در این شرایط بازی در زمین دشمنان کشور است.

این نماینده‌ی مجلس در پاسخ به این سوال که «هدف احمدی‌نژاد از اعتراضش چه بود؟» گفت: او به دنبال اصلاح امور است و اعتراض مشخص احمدی‌نژاد نیز به این مسئله است که چرا اراده‌ی مردم در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. تا پیش از این با اراده‌ی مردم مسیر را طی می‌کردیم اما از مقطعی به بعد تصور شد که اگر اراده‌ی مردم هم نباشد می‌توان حرکت کرد.

این چهره‌ی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: آنچه احمدی‌نژاد می‌خواهد احترام به حق تعیین سرنوشت است و باید امکانی را ایجاد کنیم که مردم در انتخابات برای تغییرات در کشور عاملیت داشته باشند.

علیرضابیگی در پاسخ به این سوال که «معنای حرف شما این است که احمدی‌نژاد سی سال پس از اصلاح‌طلبان به این نتیحه رسیده است؟»، گفت: پیش از اصلاح‌طلبان، امام خطاب به مجلس گفت که شما وکیل مردم هستید نه ولی مردم و باید اراده‌ی آنها را محقق کنید حتی اگر اشتباه تشخیص دهند.


۲۱۶۲۲۰