شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#دلار

طلای جهانی تحت تاثیر تحولات بین‌المللی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۹۲۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش ایبِنا و به نقل از رویترز، نگرانی در مورد ناآرامی‌های سیاسی در روسیه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده و از مخاطرات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پیشی گرفته است. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۹۲۸ دلار و ۴۴ سنت رسید.

 

تحلیلگران عقیده دارند با وجود سرکوب شورش واگنر در روسیه، هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد؛ بنابراین تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن افزایش یافته است.

 

بازار نگران اتفاقات آینده در روسیه و ضعف قدرت پوتین است که می‌تواند پیامد‌هایی برای کل دنیا داشته باشد. تحولات جدید ژئوپلیتیکی و همچنین بازگشت چین به بازار پس ازتعطیلات، از قیمت طلا حمایت کرده است.

 

قیمت طلا حدود ۲ درصد طی هفته گذشته کاهش یافت و در روز جمعه به پایین‌ترین رقم از اوایل ماه مارس رسید که می‌توان آن را نتیجه اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو آمریکا و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور جهت مهار تورم دانست.

 

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. این در حالی است که طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های اقتصادی بوده است.

 

قیمت نقره امروز با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۸۴ درصد افزایش ۹۳۵ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.