شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشش

دبیر ستاد امر به معروف: عفاف و حجاب سنگر اول است

دبیر ستاد امر به معروف: عفاف و حجاب سنگر اول است

جماران نوشت:دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، به برنامه‌های این ستاد در روز عفاف و حجاب و هفته احیاء فریضتین اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب سنگر اول است و زندگی زن ایرانی با پوشش و عفت گره خورده و جامعه ما جامعه عفیفی است؛ به همین دلیل باید برای آن برنامه دقیق و جامع داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، افزایش کارآمدی، مردمی سازی، ترویج گفتمان فریضتین، پیگیری مطالبات مردم و رهبر معظم انقلاب و ارتقای سطح تعامل با دستگاه‌ها را از رویکردهای اصلی این ستاد برشمرد و از تهیه اسناد راهبردی و جامع برای مطالبه‌گری مدبرانه و تشکیل هیأت‌های اندیشه ورزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.
حجت‌الاسلام دکتر محمدحسین طاهری آکِردی در همایش ملی دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کشور که در تهران برگزار شد با تأکید بر این‌که باید فریضتین را به مطالبه مردم تبدیل کنیم، بیان کرد: همه اقشار و اصناف جامعه همانند دانشگاهیان، حوزویان، نخبگان، بازاریان و... باید درگیر فریضتین شوند و کار ستاد تنها مشخص کردن خط مشی‌های کلی و ریل‌گذاری است.

وی تعامل با دستگاه‌ها به ویژه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر را مهم توصیف کرد و یادآور شد: باید ارتباط خود با وزارتخانه‌ها، صدا و سیما و فراجا و دیگر مجموعه‌های حاضر در شورا را که پای کار امر به معروف و نهی از منکر هستند، ارتقاء ببخشیم چون اگر این هماهنگی صورت گیرد، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

تهیه اسناد راهبردی و جامع

این استاد حوزه و دانشگاه از تهیه اسناد راهبردی و جامع ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و افزود: کار ستاد امر به معروف عملیاتی نیست بلکه باید عملکرد مجموعه‌های دیگر را رصد کرده و در اجرای بهتر یا رفع نواقص آن‌ها، مشورت و راهبرد بدهد و وقتی سند جامع و مشخصی داشته باشیم رسالت هر دستگاه در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مشخص می‌شود که به سبب آن می‌توان رصد دقیقی از عملکردشان داشت.

وی افزود: علاوه‌بر سند جامع و راهبردی که ستاد امر به معروف کشور تهیه می‌کند، ستادهای استانی نیز باید سند راهبردی استانی داشته باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین از تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در بخش‌های مختلف ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و آن را نمونه‌ای بارزی از مردمی کردن فریضتین دانست و بیان داشت: اعضای این هیأت‌ها متخصصان همان بخش هستند.

باید به دنبال جذب حداکثری باشیم

دکتر طاهری به آثار فریضتین در جامعه اشاره کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها برای افراد مذهبی نیست؛ اگر آثار این دو فریضه الهی برای افراد غیرمذهبی نیز با زبان نرم بازگو شود، آن‌را می‌پذیرند و ما نیز همانند رهبر معظم انقلاب باید به دنبال جذب حداکثری باشیم و شنیدن نقدها عاملی بر تقویت و رشد ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی همچنین بر ساماندهی تشکل‌ها و سمن‌ها تأکید کرد و بیان داشت: تشکل‌ها باید ضمن هدفمند و قانونمند شدن، ارتقاء کیفی داشته و به صورت رسمی مجوز کسب کنند این عوامل سبب می‌شود ستاد در بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر دستش بازتر باشد.

مطالبه‌گری قاعده‌مند یک اصل مهم است

دبیر ستاد امر به معروف، مطالبه‌گری قاعده‌مند را یک اصل مهم عنوان و تأکید کرد: ما نیز نسبت به عملکرد برخی از دستگاه‌ها نقد و گلایه داریم و پیگیر مطالبات مردم هستیم ولی انتقادها نباید به گونه‌ای باشد که به ضرر نظام و دین تمام ‌شود.

وی بر ارتقاء مباحث معرفتی در دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و اظهار داشت: نمی‌شود آمر به معروف و ناهی از منکر بود ولی با مباحث معرفتی، هنر مناظره و پاسخ به شبهات آشنایی نداشت.

زندگی زن ایرانی با پوشش و عفت گره خورده است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین به برنامه‌های این ستاد در روز عفاف و حجاب و هفته احیاء فریضتین اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب سنگر اول است و زندگی زن ایرانی با پوشش و عفت گره خورده و جامعه ما جامعه عفیفی است؛ به همین دلیل باید برای آن برنامه دقیق و جامع داشته باشیم.

حجت‌الاسلام دکتر طاهری آکِردی بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تخصصی در موضوعات مختلف همانند سیاست، عدالت، عفاف و حجاب، اقتصاد، حقوق مردم و... از سوی ستادهای استانی تأکید کرد و تصریح داشت: باید سراغ مردم رفت و حرف‌هایشان را شنید و ستاد امر به معروف باید الگویی برای تلاقی افکار باشد.

216217