شهر خبر

امریکایی‌ها گوشت خوراکی آزمایشگاهی تولید کردند!

دو شرکت واقع در کالیفرنیای آمریکا برای اولین بار گوشتی تهیه کرده‌اند که تمام مراحل تولید آن در آزمایشگاه اتفاق افتاده است.

به جای گوشت حیوانات، از این محصول آزمایشگاهی استفاده کنید

به گزارش «اطلاعات آنلاين» به نقل از ان‌واي تايمز، وزارت کشاورزی آمریکا سلامت این گوشت‌ها را تایید کرده است و قرار است مجوز‌های لازم برای تولید گوشت مرغ به این طریق صادر شود. 

البته احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا این گوشت به صورت تجاری در بازار عرضه شود، ولی کارشناسان می‌گویند این اتفاق نقطه عطفی برای شرکت‌های تولید گوشت محسوب می‌شود. 

دکتر اوما والتی، مدیر اجرایی و موسس یکی از این شرکت‌ها (Upside Foods) گفته است که این امکان، یک گام بزرگ به سوی آینده است که زندگی ما را حفظ می‌کند. 
ظاهراً قبل از آمریکا کشور سنگاپور اقدام به تولید گوشت در آزمایشگاه کرده است، ولی هنوز به تولید انبوه نرسیده است. بسیاری از طرفداران محیط زیست و عدم کشتار حیوانات از حامیان اصلی کشت گوشت در آزمایشگاه هستند. 

از سوی دیگر، بسیاری هنوز به ایمنی این گوشت‌های آزمایشگاهی شک دارند. 

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، گوشت تولید شده در آزمایشگاه با سلول‌های گرفته شده از یک حیوان شروع می‌شود. سپس این سلول‌ها با آب و نمک و مواد مغذی مانند اسید‌های آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی تغذیه می‌شوند. سپس سلول‌ها در مخازن بزرگی به نام کولتیواتور یا بیوراکتور تکثیر می‌شوند. هنگام برداشت، محصول اساساً گوشت چرخ کرده است، که سپس به شکل سوسیس یا فیله در می‌آید.