شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#شورای شهر#شهر مشهد#حمل‌#نقل#عمومی#رایگان#شد؟

حمل‌ و نقل عمومی در مشهد رایگان شد؟

حمل‌ و نقل عمومی در مشهد رایگان شد؟
نائب رئیس شورای شهر مشهد گفت: طرح حمل‌ونقل عمومی رایگان امروز در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد بررسی و کلیات آن تصویب شد اما چگونگی و جامعه هدف آن بلاتکلیف ماند تا در جلسه علنی آینده، بررسی شود.

تسنیم: حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، اظهارکرد: در این دوره، تغییر و تحولات سیاسی صورت گرفت و امام از این فرصت در جهت احیاء سنت پیامبر(ص) بهره گرفتند؛ جنبش فرهنگی بزرگی که در این دوره زمانی ایجاد شد، توسط امام جعفر صادق(ع)، ادامه یافت.

برای هر من کارت ۸۰ هزار تومان هزینه می‌شود

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز اظهارکرد: طرح حمل‌ونقل عمومی رایگان به منظور خدمت به مردم و براساس قوانین و مقررات بالا دستی تدوین و ارائه شده است چرا که یک سوم از هزینه بلیت اتوبوس از جیب مردم پرداخت می‌شود و مابقی برعهده شهرداری و دولت است، در این طرح فقط قرار است سهم مردم حذف شود.

حاجی‌بگلوگفت: درآمد اتوبوسرانی از محل پرداخت کرایه اتوبوس در سال ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای شهرداری رقم زیادی نیست؛ شهرداری مشهد در سال ۷۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف استان کمک می‌کند، پس با چه توجیهی می‌گویند با حذف این ۲۰۰ میلیارد تومان دچار مشکل خواهند شد.

سخنگوی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: قرار است مناقصه ۳۰۰ میلیارد تومانی برای تامین "من کارت" توسط شهرداری برگزار شود، با رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی این مناقصه را می‌توان حذف کرد.

وی افزود: درحال‌حاضر ۶ میلیون من کارت برای ۸۰۰ هزار نفر در شهر مشهد توزیع شده است، این درحالیست که مواد اولیه تولید من کارت از چین تهیه می‌شود و برای هر من کارت ۸۰ هزار تومان توسط شهرداری هزینه می‌شود.