شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#اقلیم کردستان

سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داد:

ماجرای مذاکرات مخفیانه اقلیم کردستان و آمریکا برای مقابله با ایران چه بود؟

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکرات مخفیانه بین منطقه اقلیم کردستان و آمریکا که به منظور انتقال پدافندهای پیشرفته‌ آنها به اقلیم کردستان جهت مقابله با برخوردهای ایران با گروه‌های تروریستی در منطقه قرار دهند توضیحاتی ارائه داد.

ماجرای مذاکرات مخفیانه اقلیم کردستان و آمریکا برای مقابله با ایران چه بود؟
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه به تازگی مذاکراتی مخفیانه بین منطقه اقلیم کردستان و آمریکا انجام شده که آمریکایی‌ها پدافندهای پیشرفته‌ای در اختیار اقلیم کردستان جهت مقابله با برخوردهای ایران با گروه‌های تروریستی در منطقه قرار دهند، تصریح کرد: بر اساس روابط خوب همسایگی بین ایران و عراق و مبتنی بر توافقنامه امنیتی بین دو کشور ما انتظار داریم که دولت مرکزی عراق به وظایف خود در ارتباط با موضوع امنیت مرزها عمل کند و به این تعهدات پایبند باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال گفت: ما هیچگاه به دولت آمریکا اعتماد نداشته‌ایم و اعتماد نخواهیم کرد. دولت آمریکا منافع خود را در ایجاد بی ثباتی و تنش در منطقه دنبال می‌کند. دولت عراق نیز حتما در این زمینه روشنگری انجام خواهد داد و مقامات اقلیم هم باید در این خصوص توضیح دهند و باید ببینیم توضیح آنها در این رابطه چیست.