شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اقلیم کردستان#نظامی ایران

واکنش کنعانی به انتقال تجهیزات نظامی ایران به مرز با اقلیم کردستان برای برخورد با پژاک

سخنگوی وزارت خارجه به سوالی مبنی بر اینکه اخباری منتشر شده که ایران برخی از تجهیزات نظامی به مرز باشماق (نقطه مرزی بین ایران و اقلیم کردستان عراق) منتقل کرده واکنش نشان داد.

واکنش کنعانی به انتقال تجهیزات نظامی ایران به مرز با اقلیم کردستان برای برخورد با پژاک
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ۱۴:۳۱:۵۱
اعتمادآنلاین |

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرگاری که مبنی بر اینکه اخباری منتشر شده که ایران برخی از تجهیزات نظامی به مرز باشماق (نقطه مرزی بین ایران و اقلیم کردستان عراق) منتقل کرده تا با پژاک برخورد کند تصریح کرد: از جزئیات آنچه که شما اشاره کردید اطلاعی ندارم ولی ایران اقدام غیر عادی در حوزه مرزی خود انجام نداده است و نیروهای مسلح ایران در چارچوب وظایف خود اقداماتش را برای تامین امنیت از مرزهای ایران انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با برخوردهای مسلحانه ایجاد شده بین دو حزب کرد کوموله در کردستان، گفت: جریاناتی در آن طرف مرز حضور دارند و بعضا خود را پناهجو معرفی می‌کنند در حالیکه پناهجو بودن با داشتن اسلحه و درگیری مسلحانه متفاوت است و اینها پناهجو نیستند. این افراد دارای سلاح هستند و با انگیزه‌های تجزیه طلبانه فعالیت می‌کنند. استمرار وجود این نیروها با اسلحه و تجهیزات در منطقه عامل بی ثباتی است و ما در چارچوب توافق امنیتی با عراق و در چارچوب سیاست همسایگی انتظار داریم که دولت عراق و اقلیم کردستان به وظایف خود در ارتباط با برخورد با این گروه‌ها عمل کند.