شهر خبر

اعلام درآمد قاچاقچیان تریاک

 اعلام درآمد قاچاقچیان تریاک

تسنیم نوشت: فرمانده کل انتظامی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر به ضرر کشورهای اروپایی است، گفت: درآمد قاچاقچیان تریاک در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ می‌رسد.

سردار احمدرضا رادان؛ فرمانده کل انتظامی صبح امروز در برنامه سال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: موضوع مواد مخدر یک موضوع منطقه این نیست و یک موضوع جهانی تلقی می‌شود؛ برای همین است که یک روز را در جهان به مبارزه با مواد مخدر اختصاص داده‌اند.

وی افزود: امروز با موضوع مواد مخدری روبه‌رو هستیم که اژدهای چند سر مافیا در تمام دنیا را دارد و همچنان تجارت مواد مخدر جزو تجارت‌های پر سود در جهان است.

رادان با اشاره به افزایش کشت ۳۲ درصدی تریاک در افغانستان گفت: این آمار یک زنگ خطر است چراکه افزایش کشت مواد مخدر یعنی درگیری مردم به‌ویژه جوانان با مواد مخدر افزایش پیدا می‌کند.

فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: افزایش قیمت تریاک به دلایل مختلف باعث شد ورود به این تجارت بیشتر شود، درآمد قاچاقچیان تریاک در سال ۲۰۲۱ از ۴۲۵ میلیون دلار به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ می‌رسد.

وی ادامه داد: ایران افتخار دارد در عرصه مبارزه با مواد مخدر جزو پیشتازترین کشورها در جهان است، به عنوان مثال پلیس ایران در راه مبارزه با مواد مخدر نزدیک به ۴ هزار شهید تقدیم کرده است؛ این شهدا، شهدای امنیت جهانی هستند.

رادان گفت: تحریم‌های ظالمانه هم در برخی از موارد سایه به مبارزه با مواد مخدر گذاشته است، تحریم در این عرصه فقط به ایران ضرر وارد نمی‌کند و بیشترین ضرر را کشورهایی که ما را تحریم کردند می‌بینند چراکه مساله مواد مخدر یک موضوع جهانی است.

فرمانده کل انتظامی بیان کرد: ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان به خوبی انجام شد و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری نسبت به سالیان قبل بودیم.

وی گفت: شما در ایران به‌ویژه در مرکز بازپروری سروش شاهد این هستید که پلیس به امر بازپروری، درمان و پیشگیری در زمینه مواد مخدر هم هست.

رادان خاطرنشان کرد: ما در امر مبارزه با مواد مخدر همچنان قاطع، جدی و پویا هستیم. امروز علیرغم تحریم‌های ظالمانه توانسته‌ایم در مرزها اقدامات فیزیکی و الکترونیکی را انجام دهیم و شاید دلیل اینکه قاچاق مواد مخدر به دریا رسیده است، این بوده که قاچاقچیان از قاچاق مواد مخدر در خشکی نا امید شده‌اند.

۴۷۲۳۶