شهر خبر

ادعای فعال سیاسی اصولگرا : در شورش واگنرها اصلاح طلبان آنقدر خوشحال شدند که گویی کودتا علیه دولت رئیسی شده

ادعای فعال سیاسی اصولگرا : در شورش واگنرها اصلاح طلبان آنقدر خوشحال شدند که گویی کودتا علیه دولت رئیسی شده

نامه نیوز نوشت :فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی سیاستمداران ما این طوری از تحولات سیاست خارجی در رقابت های داخلی علیه یکدیگر استفاده می کنند مردم هم می گویند «راه حل مشکلات که دست اینها نیست پس ببینیم در خارج کشور چه اتفاقی می افتد».

آنچه امروز در عرصه سیاسی کشور مشاهده می شود توجه و پیگیری ویژه مردم به تحولات بین المللی به طور مشخص معادلات انتخابات آمریکا یا اوضاع داخلی روسیه بعد از شورش واگنرهاست، حال آنکه با وجود کمتر ۸ ماه به زمان انتخابات مجلس، این موضوع جذابیتی چندانی برای افکارعمومی ندارد.

سیدحسین نقوی حسینی درباره توجه بیشتر افکارعمومی ایران به تحولات بین المللی در عوض تمرکز به تحولات داخل کشور گفت: وقتی سال ها در کشور بر این طبل کوبیده شد که اگر سیاست خارجی درست شود اوضاع اقتصادی نیز درست می شود، طبیعتا مردم خیلی امیدوار به نتیجه بخشی اقدامات اقتصادی داخل نمی مانند و بیشتر منتظر تحولات بیرونی می شوند.

وی افزود: در طول دولت آقای روحانی و دولت آقای رئیسی شاهد بوده ایم که دولتمردان با مدیریت اخبار تلاش کرده اند قیمت ارز و کالاها را کنترل و مدیریت کنند، در چنین فضایی مردم هم طبعا روی تحولات حوزه سیاست خارجی تمرکز دارند مثلا اینکه مناسبات بین ایران با امارات و عربستان چه می شود؟ یا در آمریکا و روسیه چه اتفاقی می افتد؟

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: همواره رهبر معظم انقلاب به این موضوع تأکید دارند که «ماهیت مشکلات ما اقتصادی است که راه حل آن را باید در داخل جستجو کرد» اما دولتمردان ما با موضوع این طور برخورد نمی کنند. آنها به نوعی عمل می کنند که گویا مشکل ما سیاسی و منشأ آن هم خارجی است.

وی افزود: ما خودمان مردم را به آن سمت می بریم که بیشتر به تحولات حوزه سیاست خارجی و بین الملل توجه کنند. در چنین فضایی گاهی تحولات خارجی نیز دست مایه ای برای رقابت های داخلی می شود تا گرایش های سیاسی از رقبای خود انتقام گیری کنند. در شورش واگنرها شاهد بودیم که اصلاح طلبان و رسانه های داخلی منتقد دولت خوشحال بودند. خوشحالی شان در این حد بود که گویی کودتایی علیه دولت رئیسی شده است.

نقوی حسینی اظهار کرد: اصلاح طلبان با تحول در روسیه کمر دولت رئیسی می شکند چون این دولت به روسیه تکیه کرده است. در گذشته هم همین طور بود و جناح رقیب از تحولات سیاست خارجی بهره برداری می کرد. وقتی سیاستمداران ما این طوری از تحولات سیاست خارجی در رقابت های داخلی علیه یکدیگر استفاده می کنند مردم هم می گویند «راه حل مشکلات که دست اینها نیست پس ببینیم در خارج کشور چه اتفاقی می افتد».



۲۱۶۲۲۰