شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سهام عدالت#ارزش#روز#رکورد

ارزش روز سهام عدالت رکورد زد

ارزش روز سهام عدالت رکورد زد

رییس فراکسیون سهام عدالت مجلس گفت: ارزش روز سهام عدالت حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان شده ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت دارنده این دارایی هستند.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس ارزش روز سهام عدالت را حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد که ۴۹ میلیون نفر سهامدار عدالت دارنده این دارایی هستند و قرار بود سال گذشته ۳ میلیون نفر از جاماندگان سهام عدالت سهامدار شوند، اما هنوز از سوی دولت به مرحله اجرا نرسیده، اما از نظر ما تعداد سهامداران عدالت به اتفاق این افراد ۵۲ میلیون نفر است.

سعادتی گفت: حدود ۳۰۰ شرکت تعاونی سهام عدالت در سطح شهرستان‌ها وجود دارد و به نظر ما تعداد کل سهامداران سهام عدالت در کشور ۲۰ میلیون نفر هستند. پارسال مصوبه‌ای گذراندیم که افراد  تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی جا مانده از سهام عدالت مشمول شوند. گرچه اصل تفکیک قوا وجود دارد، اما الزامات قانونی ریل‌گذاری شده است و باید سهام عدالت به این افراد داده شود. 

وی افزود: سال گذشته ۱۲ درصد از دارایی‌های سهام عدالت به ارزش ۱۰۸ همت به هلدینگ خلیج فارس سپرده شد که اگر این رقم برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اختصاص می‌یافت می‌توانست ۱۰ میلیون نفر را پوشش دهد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس اظهار داشت: فراکسیون سهام عدالت به عنوان بزرگترین فراکسیون مجلس پیگیر حقوق سهامداران عدالت است. ما در مجلس ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفتیم. برای پوشش جاماندگان سهام عدالت هم شفاف‌سازی می‌کنیم.

به گفته سعادتی، قبلاً برای سود سهام عدالت سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان سود تعلق می‌گرفت اما در سال گذشته حدود ۹۳ هزار میلیارد تومان سود برای سهامداران عدالت توزیع شد که برای یک خانوار پنج نفره بیش از ۱۲ میلیون تومان سود پرداخت شد.