شهر خبر

صاحبان این مشاغل نفس راحت کشیدند

صاحبان این مشاغل نفس راحت کشیدند

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، از بازگشایی ثبت سفارش چای دارای اظهار یا تامین ارز ۱۰۰ درصدی خبر داد.

میثم جاهدی گفت: بررسی ثبت سفارشات تمدیدی یا ویرایشی چای دارای اظهار یا تامین ارز 100 درصدی آغاز شده است.

وی ضمن برشمردن شرایط انواع ثبت سفارشات چای بیان کرد: اقدام اجرایی برای سایر انواع ثبت سفارشات چای که دارای اظهار یا تامین کمتر از 100 درصد (به دلیل نیاز به ویرایش مقدار مانده با قیمت جدید) و یا فاقد موارد فوق‌الذکر بوده یا ثبت سفارش جدید می‌باشند؛ پس از تعیین نرخ سقف ارزی در کمیته قیمت‌گذاری با بررسی وزارتخانه متبوع برای واریته‌ها و مبادی مختلف و همچنین تعیین سقف میزان واردات و سهم هر شرکت از ثبت سفارشات سالانه، پس از ابلاغ توسط معاونت توسعه بازرگانی انجام خواهد شد.

جاهدی افزود: موارد رد پرونده‌ها نیز مطابق قبل بر اساس بررسی نوبتی یا طبق درخواست کتبی شرکت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: این مکانیزم طراحی شده و اجرایی برای سایر کالاها بود که در صورت رعایت آن توسط مرجع قبلی ثبت سفارشات چای، جلوی بروز تخلفات گسترده در حوزه چای گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون در تلاش هستیم با اجرای این فرایند و سپس سیستمی شدن ثبت سفارشات هم در جهت شفافیت و هم تسریع در امور و حذف گلوگاه فساد گام موثری برداشته شود.

جاهدی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان گشایش ثبت سفارشات چای پس از بروز مشکلات و چند ماه توقف، امیدی برای حل مشکلات فعالان صنف چای است که با رفع سایر موانع از قبیل تعیین کالا و نوع نرخ ارز و حجم و میزان مجاز واردات، صنعت چای کشور از بحران بوجود آمده عبور کرده و به فعالیت خود ادامه دهد.