شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قطار#ایستگاه

قطار بیت‌کوین آماده ترک ایستگاه است!

قطار بیت‌کوین آماده ترک ایستگاه است!

آخرین تحرکات بیت کوین در همه بازه‌های زمانی نشان‌دهنده‌ وجود مومنتوم مثبت هستند. از این رو، احتمالا با حرکت صعودی بعدی، قطار بیت‌کوین ایستگاه را ترک کند!

به گزارش تیترکوتاه؛ بیت‌کوین (BTC) اکنون جایگاه خود را در بالای 30,000 دلار تثبیت کرده است. ارزش پادشاه ارزهای دیجیتال نسبت به یک هفته‌ی گذشته تاکنون 16.45 درصد افزایش یافته است. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب – در حوالی ساعت 9:00 صبح روز یک‌شنبه 25 ژوئن / 4 تیر – بیت کوین با 0.46 درصد افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت 30,877 دلار معامله می‌شود.

ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 30,290 دلار تا سقف 31,041 دلار در نوسان بوده است. با وجود این، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین اکنون با 50.06 درصد کاهش به رقم 12,235,529,402 دلار رسیده است. ارزش کل بازار بیت کوین نیز در حال حاضر 599,378,423,732 دلار است.

برای به تصویر کشیدن وضعیت قیمت بیت کوین از یک مثال ملموس استفاده می‌کنیم. قطاری را تصور کنید که کاملا از حرکت ایستاده و متوقف شده است. اکنون بهترین زمان برای سوار شدن به قطار است، زیرا با راه افتادن قطار و افزایش تدریجی شتاب یا به اصطلاح «مومنتوم» آن، سوار شدن به قطار دشوار خواهد شد. وقتی قطار به آهستگی شروع به حرکت می‌کند، لحظه به لحظه بر مومنتوم آن افزوده می‌شود، تا جایی که قطار به حداکثر سرعت خود رسیده و دیگر غیرقابل توقف به نظر می‌رسد. در این صورت، کاهش سرعت و توقف دوباره‌ی آن به نیرو، زمان و مسافت زیادی نیاز دارد. همه می‌دانیم که در این وضعیت، قرار گرفتن در مسیر قطار چه‌قدر می‌تواند خطرناک باشد.

چنان‌چه قیمت بیت کوین بتواند تا پایان ماه ژوئن (ماه جاری) به حرکت صعودی خود ادامه دهد، وجود مومنتوم صعودی در آن تقریبا در هر بازه‌های زمانی مهم، از روزانه تا هفتگی و ماهانه تایید خواهد شد.

اندیکاتور لگاریتمی مکدی در نمودار زیر نشان می‌دهد که در بازه‌های زمانی مختلف شاهد تشکیل یک تقاطع صعودی و سیگنال خرید هستیم: بازه‌های زمانی یک روزه، سه روزه، یک هفته‌ای، دو هفته‌ای، سه هفته‌ای، و یک ماهه. چنین سیگنالی می‌تواند به این معنی باشد که قطار ایستگاه را ترک کرده است.

از قدیم گفته‌اند، زمانی که ستاره‌ها در یک راستا قرار می‌گیرند، باید انتظار وقوع یک اتفاق خاص را داشته باشیم. مشاهده‌ی سیگنال‌هایی از تقویت مومنتوم در همه‌ی بازه‌های زمانی مهم نیز مانند قرار گرفتن ستاره‌ها در یک راستا است؛ این مسئله ممکن است نشان‌دهنده‌ی این حقیقت باشد که بیت کوین مانند یک لوکوموتیو لحظه‌ به لحظه بر قدرت و شتاب خود می‌افزاید.

و هنگامی که قطار حرکت خود را شروع کرده و ایستگاه را ترک کند، سوار شدن کار آسانی نخواهد بود. البته هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این مرحله آغاز شده است یا این‌که قطار پیش از رسیدن به مقصد نهایی خود چند توقف دیگر را نیز خواهد داشت.