شهر خبر

چرا به قهرمانان همه ورزش‌ها مجوز واردات خودرو داده نمی‌شود؟

نایب قهرمان المپیک لندن گفت: مسؤلانی که پیگیری کردند فوتبالیست‌ها خودرو وارد کنند، باید برای قهرمانان رشته‌های دیگر هم همین کار‌ها را انجام دهند تا ناعدالتی نباشد.

فارس نوشت:احسان حدادی در مورد بازگشتش از اردوی آمریکا اظهار داشت: از ابتدا قرار بود این اردو یک ماهه باشد. من برای صحبت با مربی و بررسی وضعیت به آمریکا رفته بودم، اما شرایط آنطور نبود که انتظار داشتم و هزینه‌ها برای به خدمت گرفتن مربی آمریکایی و اردو بالاست.

وی ادامه داد: دنبال این بودم که در این سه، چهار ماه باقی مانده تا بازی‌های آسیایی با مک‌ ویلکینز کار کنم اما او اعلام کرد که نمی‌تواند به ایران بیاید و اگر قرار است تمرین و اردویی باشد باید در همان آمریکا باشد. متأسفانه با این قیمت دلار یک مقدار کار سخت است.

وی در مورد اینکه قرارداد او چقدر است، گفت: مثل قبل ماهی 7 هزار دلار، اما آن زمان 7 هزار دلار 20 میلیون تومان می‌شد اما الان  350 میلیون تومان می‌شود که چیزی حدود 20 برابر است. به همین خاطر یک مقدار شرایط سخت است. البته فدراسیون از قبل هم حدود 9 هزار دلار به این مربی بدهکار است و او اعلام کرد که اگر قرار است کار کنیم باید این مبلغ هم پرداخت شود.

قهرمان چهار دوره بازی‌های آسیایی در خصوص اینکه در چند روز گذشته بحث واردات خودرو توسط فوتبالیست‌ها حاشیه‌های زیادی داشته است و ورزشکاران دیگر از این موضوع گلایه دارند، گفت: این موضوع قطعا می‌تواند تأثیرگذار باشد. شما ببینید فضای بازی‌های آسیایی چقدر پاداش دارد. نهایتا یکی دو میلیارد، اما واردات یک خودرو می‌تواند چندین میلیارد برای آن ورزشکار سود داشته باشد. قطعا مسؤولانی که پیگیری کردند فوتبالیست‌ها بتوانند خودرو وارد کنند، باید برای رشته‌های دیگر هم همین کارها را انجام دهند و انگیزه آنها را بالا ببرند.

وی تاکید کرد: حق رشته‌های دیگر هم است که از این شرایط برخوردار شوند. شما ببینید در فوتبال 22 نفر برای بالا بردن پرچم تلاش می‌کنند اما در رشته‌های انفرادی یک نفر، هرکدام هم پرچم ایران را بالا ببرند مردم خوشحال می‌شوند، پس نباید تبعیض قائل شویم و عدالت رعایت شود.