شهر خبر

واگنرهای ایرانی از دید روزنامه اصولگرا چه کسانی هستند؟

روزنامه جوان نوشت: این وضعیت در روسیه که ناشی از فقدان درک استراتژیک از موقعیت دشمن است، برای مردم ایران هم ناآشنا نیست، سازمان نهضت‌های آزادی‌بخش مثالی عینی از این ماجراست.

واگنرهای ایرانی از دید روزنامه اصولگرا چه کسانی هستند؟
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۲۰:۴۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جوان در مطلبی نوشته که سازمان‌های نهضت‌های آزادی‌بخش، واگنرهای ایرانی بودند.

به گزارش جوان، واگنر‌های ایرانی در دهه شصت آینه‌ای تمام‌نما از سرنوشت این روز‌های واگنر‌های روسی هستند؛ جریان جذمی با پروموشن‌های (ترویج کننده) رادیکال، تبلیغاتی و مصنوعی را برای دشمن خالی کرده و همواره مستعد استحاله شدن است، در تهران با وجود تنفس مصنوعی رئیس دولت اصلاحات به یک نشست محفلی، باند مهدی هاشمی معدوم برای همیشه به تاریخ سپرده شده است، اما در مسکو یک جاسوس عالی‌رتبه استونیایی نوشته است که پوتین از مدت‌ها پیش واگنر‌ها را زیر نظر دارد!

روزنامه جوان افزوده است: این وضعیت در روسیه که ناشی از فقدان درک استراتژیک از موقعیت دشمن است، برای مردم ایران هم ناآشنا نیست، سازمان نهضت‌های آزادی‌بخش مثالی عینی از این ماجراست. این تشکیلات شبه چریکی از جمله گروه‌هایی است که به نام صدور انقلاب اسلامی و ایستادگی در برابر هژمونی استعماری غربی‌ها تشکیل شده و مدتی کوتاهی بعد مشخص شد که رویکرد‌ها و عمل مسئولانش نه تنها در راستای آن هدف عالی نبوده، بلکه به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز ضربه وارد می‌کرد. در نهایت این تشکیلات آلوده در اردیبهشت سال ۶۱ منحل شد.