شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پدیده#بازارهای مالی

بازار های جهانی پس از پدیده وانگر

بازار های جهانی پس از پدیده وانگر
 حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به ارزیابی وضعیت حاکم در فضای اقتصاد و سیاست جهان پرداخت.

 حسین شیبانی کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل بر این باور است که عقب نشینی واگنر ها رویداد مطلوبی برای بازار های مالی محسوب می شود.

 زیرا واگنرها مزدورانی هستند که در قبال دریافت پول اقدام به آدمکشی می کنند، در واقع  بخشی از واگنرها زندانی هایی هستند که آزاد شده اند.

حذف چنین گروهی از چرخه قدرت در روسیه می تواند برای بازارهای جهانی خوشبینی ایجاد کند.

زمانی که قراردادهای پیش گشایش بازارهای جهانی مورد رصد قرار گرفت، مشاهده شد داوجونز، دکس و ... همگی با گپ منفی بازگشایی می شدند. اکنون با توجه به شرایط جدید احتمال از میان رفتن گپ منفی قوت گرفته است.

احتمالا در ادامه بازارهای سهام تحت تاثیر چنین عاملی زیر فشار قرار نگیرند.

به گفته پاول، برای مهار تورم هنوز راه طولانی پیش رو است. از طرفی اعضای فدرال رزرو 2 مرتبه دیگر افزایش نرخ بهره را برای اقتصاد آمریکا مناسب ارزیابی می کنند.

پیش بینی می شود سیاست های انقباضی در اقتصاد آمریکا تا پایان سال با سرعت کم تداوم پیدا خواهد کرد.

در صورتی که گروه واگنر عقب نشینی نکرده بود، در واقع این مهم می توانست همانند کاتالیزور در جهت منفی به اصلاحات بازار سرعت ببخشید.

با نگاهی به نفت برنت و وست تگزاس درمیابیم که ارقام کماکان نتواستند خود را به سطوح بالا برسانند. این مهم نشان از رکود در بازار دارد. رکود نیز در ادامه خود را در طرف تقاضا نمایان خواهد کرد.

به طور کلی تمام سیگنال ها از عدم تقاضای مطلوب برای کامادیتی ها حکایت دارد، طبعا در چنین شرایطی قیمت ها نیز رشد پیدا نمی کنند.