شهر خبر

بحث داغ استیضاح وزیر کشور در پارلمان/ نتیجه ده‌ها جلسه و ده‌ها ساعت لابی گری وزارت کشور چه شد؟

بحث داغ استیضاح وزیر کشور در پارلمان/ نتیجه ده‌ها جلسه و ده‌ها ساعت لابی گری وزارت کشور چه شد؟

اصلا بحث خودمان نیست ،بحث دفاع از نهاد دموکراسی است و دفاع از مجلس و تنها جایی که حرف مردم را می زند است،بحث فرد نیست .وزارت کشور موارد دیگری هم داشت که این استیضاح را تسریع می کند.

هفته گذشته بود که معاون سیاسی وزیر کشور بخشنامه ای مبنی بر عدم همراهی مقامات سیاسی،بخشنداران و فرمانداران با نمایندگان مجلس درسال منتج به انتخابات را صادر کرد، بخشنامه ای که آنچنان با واکنش نمایندگان مجلس همراه شد که توانستند با پیشنهاد طرح استیضاح احمد وحیدی آن هم با 80 امضاء وی را مجاب کنند ضمن ملغی کردن چند بند از بخشنامه، قول تغییر آقای معاون را نیز بدهد. اگر چه هیات رئیسه مجلس درراستای همان یکدست سازی دراعلام وصول استیضاح تعلل کرده و تعامل را سرلوحه کار قرارداده ولی امروز قالیباف از جلسه سه شنبه خود با وزیر کشور گفت و به نمایندگان نوید داد که وحیدی به وی قول داده تا دو هفته دیگر معاون خود را تغییر خواهد داد. وی با اذعان به اینکه از نظر آیین نامه استیضاح حق نمایندگان است گفت قبول دارم ولی وزیر این قول را به من داده و من پیگیری می‌کنم. خواهش می‌کنم دوستان این موضوع را مطرح نکنند و به حاشیه نرویم؛ مساله دارد حل می شود.این در حالی است که وزیر کشور نیز در این مدت بیکار ننشسته و لابی گری را آغاز کرده و حالا باید دید آیا در این مدت دو هفته ای رایزیی های آقای وزیر در نظر نمایندگان تا چه حد تاثیر گذار خواهد بود. در گفت و گو با سید غنی نظری خانقاه یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کشور این موضوع را مورد بررسی قرارداده است.

بله

بله شنبه شد و ایشان معاون سیاسی را عوض نکرد ما هم ادامه می دهیم، تنها من نیستم، بالغ بر صد نفر استیضاح را امضا کرده اند و از حقوق ملت دفاع می کنند، اینکه رسانه های دولتی نمایندگان را بخاطر دفاع از حقوق مجلس تخریب می کنند، کار بدی است. بخشنامه ایشان بخشنامه ضد تعامل است، معنای فرمایش حضرت آقا هم این است که قوا با هم تعامل داشته باشند، اینکه نماینده با فرماندار و استاندار ارتباط نداشته باشد به ضرر مردم است. ما جز کار مردم چیز دیگری را پیگیر نیستیم، نه تنها من بلکه اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مُصر بر استیضاح هستند و هیات رئیسه هم نمی تواند با توصیه از اعلام وصول آن امتناع کند، باید به قانون وفق آئین نامه داخلی عمل کند، درآئین نامه داخلی طبق ماده ۱۰۷ درمورد سوال ترتیبات خاصی اتخاذ شده است، درباره استیضاح ترتیباتی وجود دارد وهیات رئیسه نه می تواند تذکربدهد و نه می تواند توصیه داشته باشد و باید طیق قانون عمل کند، مثل راننده ای که مسافر را می رساند و دیگر تمام، هیات رئیسه باید استیضاح را اعلام وصول کند. امروز آخرین تذکر ،تذکر رجب رحمانی بود که گفت استیضاح را اعلام وصول کنید.

ببینید آقای قالیباف دنبال این هستند که بالاخره تعامل برقرار شود و این امر صورت بگیرد، اتفاقا دکتر قالیباف جانب نمایندگان را می گیرد تا جانب دولت؛ چون ایشان رئیس مجلس هستند.

صد درصد ،ده ها جلسه ده ها امضا و ده ها صحبت صورت گرفته است.

بحث داغ استیضاح وزیر کشور در پارلمان/ نتیجه ده‌ها جلسه و ده‌ها ساعت لابی گری وزارت کشور چه شد؟

اگر هر نماینده ای با هر پیشنهادی امضا را پس بگیرد خودش خراب می شود.

من نشنیده ام

اصلا بحث خودمان نیست ،بحث دفاع از نهاد دموکراسی است و دفاع از مجلس و تنها جایی است که حرف مردم را می زند، بحث فرد نیست. وزارت کشور موارد دیگری هم داشت که این استیضاح را تسریع می کند ،اینطور نیست که فقط این مورد باشد.

در فرصتی دیگر ...

آقای دکتر قالیباف امروز هم اعلام کردند که معاون عزل شود،چون وزیر کشور هم تلویحی قول داده اند که عزل شود.

باید طبق قانون زودتر اعلام وصول کند

حالا آن موقع تصمیم می گیریم فعلا مشخص نیست.

نه ما فرصتی ندادیم و امروز گفتیم اعلام وصول شود

مشخص نیست چه اتفاقی می افتد

این یک قسمت قضیه است

۲۱۶۲۱۲