شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#اتوبوس#زنجان

این درخت اتوبوس شهری که ترمز بریده بود را نگه داشت/ عکس

این درخت اتوبوس شهری که ترمز بریده بود را نگه داشت/ عکس

ایرنا نوشت: سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه یکی از اتوبوس‌های همگانی شهرداری زنجان مسیر(انصاریه - شهرک امیرکبیر) در پایانه بلوار آزادی ترمز بریده و داخل بلوار می‌شود، گفت: نیروهای امدادی در حال بیرون کشیدن خودرو با جرثقیل هستند.

داود نوری افزود: عصر امروز(شنبه) در پی نقص فنی به وجود آمده، یکی از اتوبوس‌های همگانی شهرداری زنجان مسیر (انصاریه - شهرک امیرکبیر) در پایانه بلوار آزادی ترمز بریده و داخل بلوار می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت دور موتور بالا کنترل اتوبوس کار سختی بوده است، به همین دلیل راننده ترجیح داده است که آن را به سمت جداول پارک هدایت کند تا به کسی آسیب نرسد، افزود: خوشبختانه زمانی این اتفاق رخ داده که اتوبوس خالی از مسافر بوده و فقط راننده از ناحیه پا و کمر دچار آسیب‌دیدگی شده و بخشی از جداول کنار پارک از بین رفته است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با تکذیب شایعات مطرح شده در ارتباط با سکته راننده به علت وقوع این حادثه بیان کرد: راننده از رانندگان مجرب سازمان بوده و این موضوع صرفا یک حادثه بوده است و هم اکنون راننده تحت نظر پزشک است.

نوری با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی زنجان از سال گذشته در حال نوسازی و همچنین افزایش تعداد است، اضافه کرد: سال گذشته در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز ۲۵ دستگاه اتوبوس که دارای سن بالا بودند، بازسازی شدند.

این درخت اتوبوس شهری که ترمز بریده بود را نگه داشت/ عکس

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از اولویت‌های شهرداری است، اظهار کرد: در همین راستا سال قبل ۴۱ اتوبوس (۱۸ اتوبوس از یک شرکت و ۲۳ اتوبوس از یک شرکت دیگر) خریداری شد. برای خریداری کل این اتوبوس‌ها، مینی‌بوسها و ون‌ها ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه شد.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه علاوه بر این، ۳۶ دستگاه مینی‌بوس دو درب و ۲۵ دستگاه ون نیز خریداری شد، اضافه کرد: برای خریداری کل این اتوبوس‌ها، مینی‌بوسها و ون‌ها ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان نیز گفت: سه خودروی نجات و حریق در محل حادثه حاضر است و یک خودرو بحث اطفای حریق را انجام می‌دهد و دو خودرو کارهای امدادی را انجام می‌دهند.

مجید امیرفضلی با بیان اینکه در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است، افزود: نیروهای آتش‌نشانی با جرثقیل در حال بیرون کشیدن از پارک هستند و طی دقایقی دیگر عملیات به پایان می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه اولویت شهرداری، افزایش اتوبوس‌های ملکی شهرداری است، گفت: تلاش می‌کنیم ۳۶ دستگاه مینی‌بوس خریداری شده هم وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، امروزه ظرفیت ناوگان عمومی زنجان از شرایط نرمال پایین‌تر است به همین خاطر یکی از برنامه‌های شهرداری در سال آینده افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

سعید نجفی با بیان اینکه شهر زنجان برای غنی شدن در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی باید حداقل ۴۰۰ دستگاه اتوبوس فعال داشته باشد، افزود: امروزه ظرفیت زنجان از شرایط نرمال پایین‌تر است به همین خاطر یکی از برنامه‌های شهرداری در سال آینده افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد بود.

۲۳۳۲۳۳