شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#مسکن#انگلیسی#وام مسکن

پس‌انداز میلیون‌ها انگلیسی دود می‌شود

اقدامات بانک مرکزی انگلیس برای کنترل تورم فزاینده در این کشور باعث خواهد شد تا هزینه دریافت وام مسکن در این کشور تا ۵۰ درصد بالا برود.

به گزارش ایبِنا،  به نقل از راشاتودی، موسسه ملی تحقیقات اجتماعی و اقتصادی انگلیس هشدار داد که افزایش نرخ بهره در این کشور باعث خواهد شد تا دریافت کنندگان وام مسکن در انگلیس مجبور شوند ۵۰ درصد هزینه بیشتری برای بازپرداخت آن صرف کنند.

 

نتایج تحقیق این موسسه نشان می‌دهد که بالا رفتن هزینه وام مسکن باعث خواهد شد تا ۱.۲ میلیون انگلیسی کل پس‌انداز خود را از دست بدهند و تعداد کل خانوار‌های ورشکسته در این کشور به ۷.۸ میلیون نفر برسد. این تعداد معادل ۲۸ درصد کل خانوار‌های انگلیسی است.

 

کارشناسان همچنین می‌گویند که افزایش هزینه وام مسکن باعث خواهد شد تا ۰.۳ درصد از رشد اقتصادی این کشور کاهش یابد و سالانه ۱۵.۲ میلیارد دلار هزینه روی دست دریافت‌کنندگان وام مسکن در انگلیس گذاشته شود.

 

دلیل بالا رفتن هزینه بازپرداخت وام مسکن در این عضو سابق اتحادیه اروپا تصمیم بانک مرکزی این کشور در بالا بردن نرخ بهره بانکی عنوان شده است. این بانک تصمیم گرفته برای کنترل نرخ تورم، نرخ بهره بانکی در این کشور را افزایش دهد. نکته دیگر آنکه بر اساس اطلاعات اداره آمار انگلیس، نرخ تورم کلی این کشور در ماه می‌به بالاترین میزان در ۳۱ سال گذشته رسیده است.

 

منبع : فارس