شهر خبر

برافراشته شدن پرچم واگنر در تل‌آویو

برافراشته شدن پرچم واگنر در تل‌آویو

ایرنا نوشت: گروه شبه‌نظامی واگنر در حالی امروز خیانت به ارتش روسیه را آشکار کرد که از مدت‌ها پیش مورد توجه مخالفان کرملین بود و پرچم آن در قلب تل‌آویو برافراشته شده بود.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در پی شورش گروه واگنر علیه ارتش روسیه، از برافراشته شدن پرچم واگنر بر روی جرثقیل یک برج در حال ساخت، در قلب تل آویو خبر داد.

مقامات رژیم صهیونیستی هرگونه ارتباط برافراشته شدن پرچم گروه واگنر در تل آویو را با این رژیم رد کرده و آن را کار یکی از کارگران شرکت سازنده برج اعلام کردند.

سفارت اوکراین در بیانیه ای، با تروریست خواندن گروه واگنر، خواستار پایین آوردن پرچم این گروه مسلح از این برج در حال ساخت شد.

به گزارش ایرنا، گروه واگنر از مدت ها پیش، با فرماندهان ارشد ارتش روسیه دچار اختلاف شده بود و رئیس این گروه، با خائن خواندن فرماندهان، این اختلافات را علنی کرده بود. بالا رفتن پرچم واگنر در تل آویو در چنین شرایطی می تواند حاکی از حمایت رژیم صهیونیستی از این گروه یا حتی احتمال ارتباط موساد با این گروه شبه نظامی باشد.

رژیم صهیونیستی از همان ابتدای شروع جنگ اوکراین، حمایت از کی‌یف را به روابط دیرینه با مسکو ترجیح داد، به طوری که روابط تل‌آویو-مسکو دچار تنش شده و دادگستری روسیه خواستار اخراج آژانس یهود از این کشور شد.

اگرچه با روی کارآمدن کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، انتظار می رفت یخ سردی روابط بین تل‌آویو - واشنگتن ذوب شود، اما هنوز تحول جدیدی در روابط دو طرف دیده نمی شود و رژیم صهیونیستی کماکان به رایزنی با اعضای ناتو برای فروش تسلیحات به ویژه سیستم دفاع موشکی، ادامه می‌دهد.

در پی شورش شبه نظامیان گروه واگنر و به دست گرفتن کنترل برخی از شهرها و خطوط مواصلاتی، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در نطقی تلویزیونی، این شورش را خنجری از پشت بر پیکر روسیه، عنوان کرد و کنار گذاشتن اختلافاتی را که موجب سوء استفاده دشمنان می شود، خواستار شد.

پوتین روز شنبه در سخنرانی کوتاه خود «شورش» گروه واگنر را خیانت به آرمان نیروهایی معرفی کرد که در نبرد اوکراین جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: مسئولان اجازه نمی دهند که شکاف در روسیه رخ دهد و از مردم محافظت خواهد شد.

310310