شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت زرد#رئیس جمهور

چرا نمایندگان به وزیر کارت زرد می‌دهند؟ / یک وزیر بدون داشتن یک کارت زرد استیضاح می شود و دیگر با ۱۰ کارت زرد استیضاح نمی‌شود

چرا نمایندگان به وزیر کارت زرد می‌دهند؟ / یک وزیر بدون داشتن یک کارت زرد استیضاح می شود و دیگر با ۱۰ کارت زرد استیضاح نمی‌شود

نامه نوشت:معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفت‌وگو با برنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تعامل مجلس با دولت در جریان سوال از وزیر ورزش گفت: در گذشته نمایندگان طرحی مطرح کرده بودند که اگر وزیری سه بار کارت زرد بگیرد و سه بار نتواند نمایندگان را قانع کند، بطور خودکار به معنای استیضاح است و باید وزیر مربوطه پاسخگو باشد در حالی که شورای نگهبان این را نپذیرفت چون در قانونی اساسی بحثهای تذکر، سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص، مقوله های منفک از هم هستند و نمی‌توان گفت که چون سه بار قانع نشدن نمایندگان به معنی استیضاح است.

وی افزود: اگر نمایندگان تشخیص دادند که فلان وزیر باید استیضاح شود، حتی بدون داشتن یک کارت هم امکان استیضاح دارند ولی ممکن است ۱۰کارت زرد بدهند ولی به استیضاح نرسد.

حسینی با اشاره به زمینه های ایجاد سوال در نمایندگان مجلس تصریح کرد: بخشی از این سوالات به این برمی‌گردد که در این مدت آقای سجادی بدلیل آسیب دیدگی نتوانسته بود در جلسه کمیسیون حاضر شود و برای مثال سوالی که در صحن علنی از ایشان مطرح شد، بدلیل این بود که ایشان بدلیل مشکلات جسمی و یا سفر در کمیسیون حاضر نبود.

۲۱۶۲۱۲