شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس
ایبِنا گزارش می‌دهد؛

جزئیات معاملات بورس به تفکیک بازار‌ها/ حجم کل معاملات بیش از ۱۱ درصد رشد کرد

حجم معاملات بورس در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از خود رشد ۱۱.۱ درصدی را به ثبت رساند.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در هفته‌ای که گذشت حجم کل معاملات به میزان ۶۸ هزار میلیون سهم بود که نسبت به هفته قبل از خود با رشد ۱۱.۱ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات به مقدار ۴۹۳۴۸۸ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته قبل رشد ۸.۸ درصدی را ثبت کرد، گفتنی است که دفعات معاملات بورس در هفته گذشته نسبت به هفته ما قبل خود اُفت ۴۹.۲ درصدی داشت.

 

جزئیات معاملات بورس به تفکیک بازار‌ها/ حجم کل معاملات بیش از ۱۱ درصد رشد کرد

تغییرات حجم و ارزش کل معاملات 

 


در هفته گذشته ارزش معاملات و حجم آن در بازار اول سهام به ترتیب با رشد ۲۶.۲ درصدی و رشد ۳۲.۷ درصدی نسبت به هفته ماقبل خود همراه شد، همچنین ارزش معاملات و حجم آن در بازار دوم سهام نیز با اُفت ۱.۵ درصدی و ۱.۷ درصدی همراه بود. تعداد دفعات معاملات این بازار نیز اُفت ۶۵.۹ درصدی داشته است.


براساس این گزارش ارزش معاملات و حجم آن در بازار بدهی با رشد ۹۴ درصدی و ۸۹ درصدی همراه شد، همچنین در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات با اُفت ۹.۵ درصدی و حجم آن با اُفت ۲۲ درصدی همراه بود. تعداد دفعات معاملات در این بازار نیز اُفت ۱۰.۲ درصدی داشته است.


رشد ۲۷.۴ درصدی شاخص هم وزن نسبت به ابتدای سال 


شاخص کل هم وزن نیز در پایان هفته گذشته روی پله ۷۴۶ هزار واحد ایستاد که نسبت به هفته ما قبل خود رشد ۰.۶ درصدی داشت و نسبت به ابتدای سال با رشد ۲۷.۴ درصدی همراه شد، همچنین شاخص کل صنعت نیز در پایان هفته گذشته روی پله دو میلیون و ۵۲ هزار واحد ایستاد که نسبت به هفته ماقبل خود اُفت ۰.۳ درصدی داشت.

 

جزئیات معاملات بورس به تفکیک بازار‌ها/ حجم کل معاملات بیش از ۱۱ درصد رشد کرد

نمودار تغییرات شاخص کل 


همچنین براساس این گزارش، شاخص کل بورس در پایان هفته گذشته روی پله دو میلیون و ۱۷۳ هزار واحد ایستاد که نسبت به هفته ما قبل خود اُفت ۰.۳ درصدی داشت و نسبت به ابتدای سال با رشد ۱۰.۸ درصدی همراه شد.