شهر خبر

دیدار دوستانه السیسی با بن سلمان در پاریس

رئیس جمهوری مصر در حاشیه نشستی در پاریس با ولیعهد عربستان دیدار کرد.

میدل ایست نیوز به نقل از الشروق گزارش داد، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در حاشیه نشست بین‌المللی «برای پیمان مالی جهانی جدید» در پاریس با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار کرد.

به گزارش الشروق، احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که مشارکت السیسی در این نشست مهم، در پاسخ به دعوت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در سایه روابط راهبردی مستحکم و رو به رشد مصر و فرانسه انجام شد.

گفتنی است هدف از این نشست، تقویت همکاری بین‌المللی برای ایجاد سازوکار مناسب جهت تامین مالی لازم برای تحقق توسعه پایدار است.

ولیعهد عربستان از ۱۴ ژوئن به فرانسه رفته است و ضمن دیدار با امانوئل ماکرون در مراسم نامزدی ریاض در میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰ شرکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی "واس"، در این دیدار دو طرف روابط نزدیک و تاریخی دوجانبه دو کشور برادر و چشم انداز همکاری‌های مشترک و راه‌های ارتقا و توسعه آن را در زمینه‌های مختلف مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش واس، رهبران دو کشور همچنین درباره تحولات اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در راستای آن و همه موضوعات مورد علاقه مشترک گفت‌وگو کردند.