شهر خبر

فرمانده واگنر: به ولادیمیر پوتین در مورد تلفات روسیه در میدان نبرد دروغ می‌گویند

فرمانده واگنر: به ولادیمیر پوتین در مورد تلفات روسیه در میدان نبرد دروغ می‌گویند

یوگنی پریگوژین فرمانده گروه شبه نظامی واگنر در بخشی از پیام خود مدعی شده است که اطلاعات دقیق جنگ اوکراین در اختیار ولادیمیر پوتین قرار نمی گیرد و به او دروغ می گویند .

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت ایونینگ استاندارد فرمانده واگنر مدعی شده است که شویگو وزیر دفاع روسیه و گراسیموف مرتبا به رئیس جمهور پوتین دروغ می گویند.

روسیه یوگنی پریگوژین، رئیس مزدوران خود را به دعوت به شورش مسلحانه متهم کرده است.

این اتهام پس از آن صورت می گیرد که رئیس گروه واگنر مدعی شد که رهبری نظامی روسیه 2000 جنگجوی او را کشته است و قول داد آنچه را که "شرارت" می خواند متوقف کند.

در حالی که به نظر می رسید درگیری طولانی مدت بین او و وزارت دفاع به پایان رسیده است، این وزارت بیانیه ای صادر کرد و گفت که اتهامات پریگوژین "صحت ندارد و یک تحریک اطلاعاتی است."

پریگوژین گفت که اقدامات او به یک کودتای نظامی تبدیل نمی شود. خبرگزاری تاس روز جمعه به نقل از کمیته ملی ضد تروریسم اعلام کرد، اما سرویس امنیتی FSB روسیه یک پرونده جنایی علیه او به دلیل دعوت به شورش مسلحانه باز کرد.

کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور مطلع شده و "اقدامات لازم در حال انجام است".

این بن بست، که بسیاری از جزئیات آن نامشخص باقی مانده بود، به نظر بزرگترین بحران داخلی است که پوتین از زمان اعزام هزاران نیرو به اوکراین در فوریه سال گذشته در آنچه او آن را «عملیات نظامی ویژه» خواند، با آن مواجه شده است.

پریگوژین، که شبه‌نظامیان خصوصی او در ماه گذشته در تصرف شهر باخموت اوکراین توسط روسیه رهبری کردند، در برابر دستور گروه‌های مزدور مانند او برای امضای قرارداد با وزارت دفاع قبل از اول ژوئیه مقاومت می‌کند.

آقای پریگوژین واگنر را مؤثرترین نیروی جنگی روسیه معرفی می‌کند و از آزادی غیرعادی برای انتقاد علنی از مسکو برخوردار است، اما نه از پوتین، که او و واگنر در نهایت به حمایت او وابسته هستند.

آقای پریگوژین در یک سری پیام‌های صوتی احساسی طی دو روز، انتقادات مکرر خود از سرگئی شویگو، وزیر دفاع، متحد نزدیک پوتین، و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش را تشدید کرد و آنها را متهم به پنهان کردن «خسارت‌های بسیار جدی روسیه در جنگ» و مخفی نگاه داشتن آنها از پوتین شد.

او در یک پیام گفت: «مشتی آشغال روی میز رئیس جمهور ریخته می‌شود. شویگو و گراسیموف رویکرد ساده ای دارند. دروغ باید هولناک باشد تا مردم آن را باور کنند. این همان کاری است که آنها انجام می دهند.  آنها همه چیز را پنهان می کنند.  روسیه روزی بیدار خواهد شد و خواهد فهمید که کریمه (الحاق روسیه) به اوکراینی ها واگذار شده است.»

پریگوژین همچنین گفته است : «آنها مردم روسیه را گمراه می کنند و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، ما از مهم ترین چیز بی بهره خواهیم ماند: روسیه»

هیچ پاسخ فوری از سوی وزارت دفاع، که علناً شکایات قبلی را نادیده گرفته است، دریافت نکرد.

4949