شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#پایتخت#مسکو

تدابیر شدید امنیتی در مسکو/گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمد

تدابیر شدید امنیتی در مسکو/گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمد

خبرگزاری تاس بامداد شنبه گزارش داد که در پی اظهارات جنجالی یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر، تدابیر امنیتی در مسکو پایتخت روسیه تقویت شده است

یک منبع آگاه به تاس گفت: تدابیر امنیتی در مسکو تقویت شده؛ همه تاسیسات حیاتی و زیرساخت‌های دولتی و حمل و نقل تحت حفاظت بیشتر قرار گرفته‌اند.

به گفته این منبع، یگان‌های ویژه گارد ملی روسیه به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

یوگنی پریگوژین جمعه بدون ارائه شواهدی مدعی شد که ارتش روسیه ۲ هزار نفر از نیروهای واگنر را به قتل رسانده است

وی همچنین سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تهدید کرد و گفت که وی در میدان سرخ مسکو به دار آویخته خواهد شد در مقبره لنین دفن می‌شود.

مقام‌های روسیه وی را به سازماندهی شورش مسلحانه متهم کرده و علیه وی پرونده تشکیل دادند.

در همین حال، خبرگزاری اینترفکس به نقل از دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نوشت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری از تحولات مربوطه مطلع و «اقدامات لازم اتخاذ شده است.»

ژنرال سرگئی سورویکین معاون عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از نیروهای واگنر خواست تا از مخالفت با ارتش دست برداشته و به پایگاه‌هایشان بازگردند.

وی گفت: دشمن منتظر است تا اوضاع سیاسی داخلی در کشور ما وخیم شود.

در همین حال، سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) هشدار داد: ما از جنگجویان واگنر می‌خواهیم که مرتکب خطای جبران‌ناپذیر نشوند، اقدامات قهری علیه مردم روسیه را متوقف کرده، دستورات خائنانه و مجرمانه پریگوژین را اجرا نکننده و برای بازداشت وی اقدام کنند.

کمیته ملی ضدتروریسم روسیه جمعه شب اعلام کرد که سرویس امنیت روسیه در پی دعوت پریگوژین رئیس گروه شبه‌نظامی واگنر به شورش مسلحانه علیه وی پرنده جنایی تشکیل داد.

این کمیته در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهاراتی از جانب پریگوژین منتشر شده که مطلقا بی اساس است.... ما می‌خواهیم که اقدامات غیرقانونی فورا متوقف شود.

دفتر دادستانی کل روسیه نیز تشکیل پرونده علیه پریگوژین را تایید کرد و گفت: پاسخ قانونی مناسبی به اقدامات وی داده خواهد شد.

پرویگوژین در صورتی که محکوم شود به ۱۲ سال تا ۲۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

منبع: ایرنا

4949