شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#جمعه#امام جمعه

فریاد امام جمعه مشهد هم بلند شد:قیمت‌ها روزانه تغییر می‌کند

امام جمعه مشهد گفت: مشکل امروز آن است که ثبات معیشتی خانواده‌ها تهدید می‌شود. اگر نرخ یک کالا افزایش یافت، خانواده‌ها دیگر نمی‌توانند از آینده مطمئن باشد که سفره خود را می‌تواند تأمین کنند.
فریاد امام جمعه مشهد هم بلند شد:قیمت‌ها روزانه تغییر می‌کند

تسنیم نوشت:آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه بر اقدام سریع دولت در تنظیم بازار به‌خصوص کالاهای اساسی تأکید کرد و یادآور شد: مردم در زندگی خود نیازمند ثبات معیشتی هستند. این ثبات معیشتی خیلی مهم‎تر از توسعه یا ثبات اقتصادی است. امروزه دولت در جهت توسعه اقتصادی اقدامات وسیعی انجام داده، شاخص‌ها مثبت شده‌اند، در این عرصه در حال پیشرفت هستیم و رایزنی‌های دیپلماسی نیز در خدمت اقتصاد قرار گرفته اما مهم‌تر از این، مسئله ثبات اقتصادی در معیشت است که مردم بدانند اگر امروز غذایی را مصرف می‌کنند، فردا هم این غذا با همین قیمت قابل تأمین باشد.

وی ابراز کرد: مشکل امروز ما در جامعه آن است که بالاتر از توسعه یا ثبات اقتصادی، ثبات معیشتی خانواده‌ها تهدید می‌شود. افراد فقیر و ناتوان بیش از همه متوجه این بخش از زندگی خود هستند که مطمئن باشند خانه امروزشان، فردا هم با همین مبلغ قابل سکونت است و غذای امروزشان، فردا نیز با همین قیمت در دسترس خواهد بود. از این نظر، به هم خوردن بازار شاید برای اقشار مرفه و ثروتمند خیلی مهم نباشد اما برای یک کارمند یا یک کارگر، اگر نرخ یک قلم کالا افزایش یافت، این خانواده دیگر نمی‌تواند از آینده مطمئن باشد که همین سفره را می‌تواند تأمین کند.