شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

ماجرای پیام دوباره آمریکایی‌ها به ایران چه بود؟

حجت الاسلام حسین طائب از پیام ویژه آمریکایی‌ها به ایران خبر داد.
ماجرای پیام دوباره آمریکایی‌ها به ایران چه بود؟

ایرنا نوشت:حجت الاسلام حسین طائب در نهمین اجلاس سراسری مسوولان کانون‌های بسیج اساتید واحدهای دانشگاههای آزاد اسلامی کشور در مشهد گفت: دشمنان در جنگ ترکیبی که پارسال علیه کشور ما راه انداختند قصد داشتند تا ایران را بر سر دوراهی روند انقلابی یا انزوا قرار دهند اما ثبات انقلاب را دیدند و آمریکا از طریق سه کشور همسایه پیام داد که دنبال براندازی نیستیم و بیایید مذاکره کنیم و به تفاهم برسیم.

وی افزود: آمریکا از طریق عراق، قطر و عمان پیام داد که دنبال براندازی نیست.

وی با بیان اینکه شکست جبهه غرب در بی ثباتی ایران منجر به اعتراف آنها به عدم امکان براندازی جمهوری اسلامی و همگرایی کشورهای منطقه با ایران شده است ادامه داد: اسرائیل تعامل کشورهای منطقه با ایران را می‌بیند و به دنبال این است که خط تهدید را از جنوب ایران به شمال کشور منتقل کند.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: از طرف دیگر آمریکا در اثر جنگ اوکراین و حضور ضعیف در غرب آسیا و عرصه بین المللی با بحران اقتدار، اعتماد و منابع مواجه شده و این امر به روند تبعیت کشورها از آمریکا لطمه زده است. همچنین چالشها و تعارضات سیاسی و اجتماعی در داخل آمریکا رو به افزایش است و احتمال می‌رود در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ به تعارض امنیتی تبدیل شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: شکست هژمونی آمریکا و خارج شدن غرب آسیا از اولویت نخست آمریکا باعث فرصت سازی و تولید بیشتر قدرت انقلاب اسلامی در صحنه بین‌المللی شده است.

حجت الاسلام طائب با بیان اینکه تفاهم نامه‌های مختلفی که پارسال به دلیل اغتشاشات عملیاتی نشده بود امسال عملیاتی می‌شود، افزود: با این وجود، تلاش دشمن برای ایجاد یک اغتشاش فراگیر قبل از برگزاری انتخابات آتی با هدف تحریم و تعویق انتخابات به بهانه‌های مختلف است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: از جمله اینکه افرادی را به کار گرفته بودند تا در ساخت بازی‌های کامپیوتری در قالب بازی‌های بومی، خشونت خانگی و خشونت اجتماعی و بی بندوباری را ترویج نمایند و یا در قالب شبکه جهانی جوانان به دنبال یارگیری برای خود بودند و یا در بخش زنان در چهار استان سرمایه گذاری کرده بودند تا اهداف مورد نظر آنها را پیاده نمایند.