شهر خبر

ترقی: مردم به دولت وقت دهند تا زیرساخت‌ها را تکمیل کند

ترقی: مردم به دولت وقت دهند تا زیرساخت‌ها را تکمیل کند

ایسنا نوشت:یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:‌مردم به دولت وقت دهند تا زیرساخت‌ها را تکمیل کند و نظام توزیع روی این ساختارها سوار شود.

حمیدرضا ترقی درباره عملکرد دولت سیزدهم با بیان این‌که «دولت در مجموع موفقیت‌های خوبی بدست آورده است»، اظهار کرد: بحث سلامت مردم و واکسیناسیون سراسری اولین موفقیت دولت سیزدهم بود. پرداخت بدهی‌های دولت‌های قبل به بخش‌های مختلف جامعه از جمله کارمندان، فرهنگیان و تامین اجتماعی توفیق خوب دیگر دولت بود. با خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا، فروش نفت ایران افزایش قابل توجه یافت و درآمد آن به کشور بازگردانده شد. همچنین برخی پول‌های بلوکه شده کشور هم در حال آزادسازی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دولت در زمینه سیاست خارجی با ارتقای روابط با همسایگان و کشورهای شرقی، گام‌های بسیار مهمی برای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و باز کردن بازار خارجی برای کالاهای تولید داخل برداشت. عضویت در شانگهای، افزایش فعالیت‌های دیپلماتیک برای تسریع عضویت در بریکس و افزایش نقش‌آفرینی موثر در منطقه از جمله سوریه نیز از دیگر نشانه‌های موفقیت دولت است. دولت همچنین تلاش دارد تا با ایجاد ائتلافی میان کشورهای مختلف از شرق تا آمریکای لاتین، دلار را از مبادلات اقتصادی با این کشورها خارج کند.

این فعال سیاسی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه فناوری هسته‌ای، افزود: ایجاد پنجره واحد برای صدور مجوز کسب و کار و جلوگیری از رانت و رشوه در این حوزه، مبارزه با فساد و افزایش پرداخت به اقشار ضعیف جامعه از دستاوردهای دیگر دولت است که توانست تا اندازه‌ای از فشار ناشی از اجرای قانون حذف ارز ترجیحی بکاهد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در عین حال با بیان این‌که «دولت به تلاش بیشتری در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی نیاز دارد»، تصریح کرد: دولت هنوز در مبارزه با مافیای بخش اقتصای که در برابر اصلاحات دولت مقاومت می‌کند، موفقیت کافی کسب نکرده است. دولت در این زمینه به اقتدار بیشتری نیاز دارد.

ترقی با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت‌های کشور برای مهار تورم و گرانی‌ها، گفت: تکمیل زیرساخت‌ها در گذشته انجام نشده و در این زمنیه ترک فعل وجود داشته است الان هم دولت با صرف وقت و هزینه بیشتری در حال تکمیل زیرساخت‌ها از جمله کالابرگ الکترونیک، یارانه‌ها، شناسایی اقشار ضعیف جامعه، ساخت مسکن ، نظام بانکی و زیرساخت‌های بخش آب و برق است که اگر این زیرساخت‌ها تکمیل نشود، مشکلات اقتصادی بیشتر از این خواهد شد. به طور مثال کشور سالانه به ساخت یک میلیون مسکن نیاز دارد که در گذشته این کار انجام نشده و تراکم نیاز موجب افزایش قیمت زمین و مسکن شده است و دولت در حال تکمیل زیرساخت‌ها برای ساخت مسکن است.

وی همچنین افزود: مردم در این شرایط باید صبر و حوصله داشته باشند و به دولت وقت دهند تا دولت زیرساخت‌ها را تکمیل کند و نظام توزیع روی این ساختارها سوار شده و فشار مشکلات کمتر شود و مردم شیرینی اصلاح ساختارها را بچشند.

وی در پایان گفت: دولت سیزدهم با استفاده از ظرفیت نخبگان و ارتقای کارآمدی خود، ضعف‌های موجود را سریعتر برطرف کند تا باکارآمدی بیشتر و برنامه ریزی قوی‌تر بتواند بر مشکلات غلبه کند.

216۲۱۷