شهر خبر

یک فعال اقتصادی: خدشه به انتخابات اتاق ایران، آسیب به اقتصاد کشور است

یک فعال اقتصادی: خدشه به انتخابات اتاق ایران، آسیب به اقتصاد کشور است

یک فعال اقتصادی خدشه به انتخابات اتاق ایران را اقدامی نادرست خواند و گفت: اعضای هیات نمایندگان جزو فعالان شناسنامه‌دار و نخبگان اقتصادی کشور هستند و قدرت تشخیص جمعی این افراد در تشکل خود بسیار بالاست و بر اساس منافع ملی کشور عمل می‌کنند.

محمود اولیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین افزود: نکته قابل‌تأملی در حاشیه‌سازی‌های انجام شده برای انتخابات اخیر اتاق ایران و تأیید صلاحیت کاندیداها ایجاد شده، این سؤال را مطرح می‌کند که اگر صلاحیت فرد خاصی که امروز بعد از انتخابش، مورد انواع هجمه‌ها قرار گرفته است، مورد تأیید نیست، چرا در طول دوره‌ای که به‌عنوان نایب‌رئیس اتاق ایران و نماینده بخش خصوصی در شوراهایعالی فعالیت می‌کرد، حاشیه‌ای علیه او ایجاد نمی‌شد.

این فعال اقتصادی تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نظارتی نیک می‌دانند که اگر در زمان خاصی، برخی علیه یک نفر بی‌اخلاقی می‌کنند، بدون شک اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند که در راستای منافع ملی کشور نیست.

اولیایی با اشاره به انتخابات پرشور و کم‌سابقه دوره دهم اتاق ایران، گفت: واقعیت این است که بخش خصوصی با قدرت درک و تشخیص خود، فردی را به‌عنوان رئیس بزرگ‌ترین تشکل خود انتخاب کرده و در جریان کاندیداتوری و باوجود کسب آرای قاطع، علیه او هجمه می‌شود؛ این نوع رفتار فقط جنبه سیاسی دارد و نه‌تنها به‌کل اقتصاد کشور آسیب می‌زند بلکه درنهایت، اعتماد را در سطح جانبه از بین می‌برد.

رئیس هیات مدیره کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران، خاطرنشان کرد: در دوره دهم هیات نمایندگان، نامزدهای انتخاباتی پرقدرت وارد شدند و هرکدام از آنها برنامه‌محور حرکت کردند. متناسب با این شرایط، منتخبان هم باید متوجه باشند که این دوره با دوره‌های قبل متفاوت بوده و سطح مطالبه‌گری اعضای هیات نمایندگان از آنها بیشتر از گذشته خواهد بود.

او ادامه داد: در این انتخابات، بالا رفتن خرد جمعی در بین اعضای هیات نمایندگان را شاهد بودیم و این برگ برنده فعالان اقتصادی در ادامه مسیر آنها خواهد بود.

٢٢٣٢٢٣