شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پلیس راهور#تصادف مرگبار

تصادف مرگبار موتورسیکلت در بزرگراه امام علی (ع)/ عکس

تصادف مرگبار موتورسیکلت در بزرگراه امام علی (ع)/ عکس

مهر نوشت: رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب از تصادف مرگبار موتورسیکلت در بزرگراه امام علی (ع) خبر داد.

سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب گفت: در ساعت ۰۹:۳۰ صبح امروز در مسیر در شمال به جنوب بزرگراه امام علی (ع) بعد از زین الدین یک دستگاه موتور سیکلت با کامیون میکسر برخورد می‌کند.

وی افزود: راکب کلاه کاسکت بر سر نداشت و کلاه کاسکتی که قرار بود بر سر وی باشد بر دسته موتور آویزان بود.

سرهنگ جوانبخت گفت: در این حادثه متأسفانه سر راکب این موتور سیکلت به زیر چرخ‌های کامیون رفته و راکب در دم فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت افزود: نکته اینجاست کلاهی که باید در تصادف از جان راکب محافظت می کرده سالم و سر راننده موتور له شده و باعث فوت وی می‌شود. متأسفانه راننده موتور سیکلت در دم فوت می‌کند.

سرهنگ جوانبخت گفت: با بررسی‌های به عمل آمده سرعت میکسر مناسب بوده و در سراشیبی آن محدوده هم با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت تردد داشته است.

تصادف مرگبار موتورسیکلت در بزرگراه امام علی (ع)/ عکس

وی افزود: با بررسی بیشتر متوجه شدیم که قبل از این حادثه خودروی دیگر به این موتور سیکلت برخورد کرده و باعث ترد شدن آن و برهم خوردن تعادل راکب شده است و این برهم خوردن تعادل باعث شده که موتور سیکلت و را که آن به زیر چرخ عقب سمت راننده کامیون این هدایت و این حادثه را به هم میزند.

وی توصیه داشت: موتورسیکلت سواران گرامی به هیچ عنوان در موازات خودروهای عبوری به خصوص خودروهای سنگین عبور نکنند چون اولاً زاویه دید آنها کور شده و با کوچک‌ترین ضربه‌ای به سمت خودرو سنگین‌تر می‌شوند و همچنین در دید زاویه کور رانندگان قرار گرفته و این خود باعث بروز حوادث ناگوار می‌شود.

وی گفت: دو نکته مهم در این حادثه و تصادف فوتی وجود دارد اول اینکه این راکب موتور سیکلت کلاه کاسکتی بسیار استاندارد و محکم داشته که متأسفانه از آن استفاده نکرده است و نکته بعدی این است که راکب موتور سیکلت از دمپایی برای تردد استفاده می کرده است. هر خودرو و وسیله نقلیه ای شرایط خاص خود را برای رانندگی می‌طلبد. وقتی که با دمپایی روی موتور سیکلت آن هم بدون کلاه کاسکت تردد می‌کنید در هنگام ترمز گیری و تعویض دنده دچار مشکل می‌شوید که با کوچک‌ترین ضربه‌ای تعادل شما بر هم خورده و حوادث ناگوار را رقم می‌زند.

۴۷۲۳۶