شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#مجلس#انتخابات مجلس

دولت رئیسی به دنبال مهندسی انتخابات است؟

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بوی مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت به‌ مشام می‌رسد.

خانه ملت نوشت: احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون اصل ۹۰ در اعتراض به بخشنامه وزارت کشور درخصوص ایجاد محدودیت و انسداد برای حضور نمایندگان مجلس در پیگیری پروژه‌ها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه به بهانه نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس گفت: اگر حضور در میدان نمایندگان برای حل مشکلات مردم خلاف قانون است از سال آینده وزرا و مدیران دولتی در خانه‌هایشان بنشینند و کاری به کار امور مردم نداشته باشند، زیرا سال آخر دولت فعلی است. آیا عقل سلیم این استدلال دولت که باعث محدود کردن نمایندگان مجلس شده است را می‌پذیرد؟

ارکانی با بیان اینکه در حال حاضر نمایندگان مجلس تنها مرجع مردم برای حل مشکلاتشان هستند گفت: اگر اینطور است ما از امسال هیچ‌کاری به کار مردم نداریم و مردم سراغ استاندار و فرماندار بروند تا در واقعیت مشاهده شود که آیا کسی به جز نماینده به داد مردم حوزه انتخابیه می‌رسد؟

نماینده مردم نیشابور با بیان اینکه مردم در حوزه‌های انتخابیه فقط نماینده را می‌شناسند و برای کوچکترین تا بزرگترین مسائل به نمایندگان مراجعه می‌کنند گفت: این رفتار معاون سیاسی وزارت کشور که هدفش کمرنگ کردن نقش نمایندگان مجلس در پیگیری مشکلات حوزه انتخابیه است باعث شده تا بوی مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت به مشام برسد.

 ارکانی افزود: به نظر می‌رسد جریانی به دنبال انتقام‌گیری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تأکید بر «انقلابی و پرتحرک بودن» مجلس یازدهم و از کار انداختن مجلس انقلابی و مردمی است.