شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#ایران#افغانستان#چین#طالبان

واکنش جبهه مقاومت افغانستان به اقدام طالبان: زنگ خطر برای ایران، روسیه و چین است

واکنش جبهه مقاومت افغانستان به اقدام طالبان: زنگ خطر برای ایران، روسیه و چین است

آماج نیوز نوشت: جبهه مقاومت افغانستان اعلام کرد: اقدام‌های طالبان زنگ خطر به کشورهای همسایه و منطقه را به صدا درآورده و پروژۀ بی‌ثبات‌سازی آسیای مرکزی، روسیه، ایران و چین را دنبال می‌کنند. 

جبهه مقاومت در واکنش به جابجایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان می‌گوید که طالبان «مأموریت خطرناک جابجاسازی تروریستان منطقه‌ای در شماری از ولایت‌های شمال‌شرق و شمال‌غرب افغانستان آغاز کرده‌اند.»

در اعلامیه منتشر شده جبهه مقاومت آمده است: «گروه تروریستی، بدوی و بیگانه‌پرور که در طول دورۀ حیاتش جز خون‌ریزی، بی‌رحمی و شرآفرینی میراث دیگری بر جا نگذاشته، اینک با اجرای طرح اجنبی مبنی بر انتقال هزاران تروریست مسلح به ولایت‌های شمالی و غربی افغانستان، آخرین ضربه را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز اقوام و یکپارچه‌گی کشور وارد می‌کند.»

این جبهه افزوده که افغانستان تحت اشغال یک گروه نیابتی و گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارد. از این‌رو، جبهه مقاومت خود را مصمم و متعهد به پایان اشغال سیاه دانسته است.

جبهه مقاومت تصریح کرده است: «ما به منظور جلوگیری از جابجاسازی تروریست ها و پایان اشغال، راهی به غیر از تداوم مبارزه و مقاومت در برابر تروریست های داخلی و منطقه‌ای نداریم. طالبان می‌دانند که در میان مردم جایی ندارند، بنابراین با اشغال مناطق و جابجایی متحدان خویش چون جنبش اسلامی ترکستان شرقی، حرکت اسلامی ازبکستان، جماعت اسلامی انصارالله، داعش اصلی و داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستان، جیش محمد و چندین گروهک دیگر به رهبری شبکهٔ القاعده و آی‌اس‌آی در قالب یک پیمان ننگین با دولت پاکستان، حلقات معلوم الحال پاکستانی و برخی کشورهای دیگر تلاش می‌کنند تا جغرافیای شمال شرق، شمال و غرب افغانستان را به وزیرستان تبدیل و جیؤپلتیک حوزهٔ تمدنی مارا تغییر دهند.»

این جبهه گفته این اقدام‌های طالبان زنگ خطر به کشورهای همسایه و منطقه را به صدا درآورده و پروژۀ بی‌ثبات‌سازی آسیای مرکزی، روسیه، ایران و چین را دنبال می‌کنند. 

در اعلامیه جبهه مقاومت اضافه شده که وقت آن رسیده است تا تمام مردم افغانستان اعم از سیاسیون، فعالین مدنی و نظامی بخاطر نجات کشور و مردم از اشغال و استبداد تا رسیدن به آزادی و عدالت صفوف شان‌را فشرده‌تر سازند. 

به گفته‌ی این جبهه جامعه جهانی بخصوص کشورهای منطقه باید مسوولیت خود را در قبال وضعیت افغانستان ایفا کرده، از هرگونه تعامل به نفع طالبان دست برداشته و با اقدامات روشن، قاطع و عاجل از خطرات تروریزم جهانی، افغانستان، منطقه و بشریت را نجات دهند.

جابجایی طالبان پاکستانی در شمال افغانستان با موجی‌ از واکنش‌ها روبه‌رو شده است.

۳۱۱۳۱۱