شهر خبر

فضایلی: شورای نگهبان راهبرد خود را درباره مشارکت در انتخابات روشن کند

یک عضو دفتر حفظ و نشر و آثار رهبر معظم انقلاب به شورای نگهبان پیشنهاد کرد تا راهبرد خود را درباره رقابت‌ها و مشارکت بالا در انتخابات آینده روشن کند.
فضایلی: شورای نگهبان راهبرد خود را درباره مشارکت در انتخابات روشن کند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» مهدی فضایلی عضو دفتر حفظ نشر و آثار رهبر معظم انقلاب با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری در اسفندماه سال ۱۴۰۲ درباره الزامات و سازوکارهای مورد نیاز این انتخابات گفت: رهبرانقلاب در دیدار کارگزاران نظام در ماه مبارک رمضان با ایشان، از مسئولان برگزاری انتخابات، چهار راهبرد را برای انتخابات آینده مطالبه کردند.

وی افزود: ایشان در آن جلسه به سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات تأکید کردند. به نظر من یکی از مخاطبان این مطالبه رهبری شورای نگهبان است. بنابراین باید  شورای نگهبان راهبرد خودشان را در این چهار محور از جمله رقابت و مشارکت روشن کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به برنامه دشمن برای انتخابات اسفندماه عنوان کرد: دشمن به هیچ عنوان از برگزاری یک انتخابات پر شور استقبال نمی‌کند. آن‌ها همه تلاش خودش را انجام می‌دهند که مردم را از آمدن به پای صندوق‌های رأی مأیوس کنند. مردم، جریان‌های سیاسی و دستگاه‌ها مسئول در انتخابات باید تلاش کنند تا دشمن به خواست خودش نرسد.

وی از جریان‌های سیاسی درخواست کرد تا مقابل فشار دشمن عقب نشینی نکنند و بیان کرد: مردم و جریان‌های سیاسی بدانند که اگر مشارکت در این انتخابات پایین باشد، مشکلات کشور نه تنها حل نخواهد شد؛ بلکه بیشتر هم می شود. به این دلیل که دشمن احساس پیشرفت می‌کند و اگر احساس کند که مردم از صحنه مسائل کشور عقب نشینی کرده‌اند فشارهای خودشان را بر کشور افزایش می‌دهند واین موضوع باعث افزایش مشکلات می‌شود. یکی از راه‌های حل مشکلات کشور مشارکت بالا در انتخابات است.  نوع و حسن انتخاب و وظایف منتخبان هم جایگاه مهمی دارد.