شهر خبر

حقیقت‌پور: قهرکنندگان با انتخابات، چرخ دنده‌های تندروها را «گریس‌کاری» می‌کنند / باید راهبرد «انتخابات حداقلی» خالص‌سازان را مهار کرد

حقیقت‌پور: قهرکنندگان با انتخابات، چرخ دنده‌های تندروها را «گریس‌کاری» می‌کنند / باید راهبرد «انتخابات حداقلی» خالص‌سازان را مهار کرد

ما امروز شاهد حاکم شدن یک جریان خالص‌گرا هستیم و این جریان خالص‌گرا حدود ۱۵ سال است که در این مملکت قدرت گرفته و نهادهای حکومتی را در اختیار دارد

امروز منصور حقیقت پور میهمان کافه خبر خبرآنلاین بود، وی که در زمان احمدی نژاد استانداری اردبیل را بر عهده داشت و سپس نماینده دوره نهم مجلس شد در دور دهم مجلس به سمت مشاور علی لاریجانی در آمد. با وی از انتخابات پیش رو و جریان خالص ساز گفتیم و پاسخ های اغناء کننده ای شنیدیم .حقیقت پور حتی از پیشنهاد خود به سردار سلیمانی جهت کاندیداتوری انتخابات گفت و از همرزم شهیدش یاد کرد.

حقیقت پورکه خود یک اصولگرای میانه رو است در ارتباط با تحرکات جناح خود و کم کاری آنها در ایجاد و بروز آرایش های جدید سیاسی به خبرآنلاین گفت: به نظر من یک مقدار جلوتر برویم آرایش های جدیدتری هم شکل خواهد گرفت .وی راهبرد عبور از این وضعیت را برگزاری انتخابات حداکثری و آشتی بزرگان و توده مردم با صندوق های رای دانست و ادامه داد: اگر مردم بخواهند به لحاظ سیاسی با صندوق رای قهر کنند آنها که میل دارند با راهبرد انتخابات حداقلی مملکت را اداره کنند برنده هستند.لذا برای اینکه این حریف سیاسی برنده نشود بنظر می رسد که عقلای تمام جناح‌ها در کنار هم خواهند بود. اگر چه در چپ و راست نیروهای تندرو داریم ولی حتی در اصلاح طلبان نیز افراد دلسوز انقلاب و نظام به وفور یافت می شود.

حقیقت‌پور: قهرکنندگان با انتخابات، چرخ دنده‌های تندروها را «گریس‌کاری» می‌کنند / باید راهبرد «انتخابات حداقلی» خالص‌سازان را مهار کرد

این نمانیده دوره نهم مجلس در پاسخ به اینکه آیا تندروها به دنبال این هستند که انتخاباتی نظیر انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شود گفت: بله ،ما امروز شاهد حاکم شدن یک جریان خالص‌گرا هستیم و این جریان خالص‌گرا حدود ۱۵ سال است که در این مملکت قدرت گرفته و نهادهای حکومتی را در اختیار دارد.

حقیقت پور با اشاره به اینکه این جریان خالص‌ساز، رسانه ملی، بعضی ازرسانه های مکتوب و نهادهای جکومتی را اشغال کرده است اظهار داشت: اینها می توانند با بسیج حداقل مردم جابجایی انتخابات را هم انجام دهند همانطور که در دو انتخابات گذشته اینکار را کردند. وی با اذعان به اینکه قدرت لذت دارد افزود: آنها حتما نمی خواهند قدرت را از دست بدهند و حتی دوست دارند آن را تکرار کنند و دوباره برای به دست آوردن پارلمان بعدی تلاش خواهند کرد.

مشاور پیشین علی لاریجانی معتقد است اگر جریان های سیاسی قهر خود را ادامه دهند چرخ دنده‌های خالص‌سازی را در مملکت گریس‌کاری کرده اند و اجازه خواهند داد تا خالص‌سازان روان‌ تر کار کنند و ازاین جهت قهر کنندگان، به نظام جمهوری اسلامی و آینده آن و همچنین به نسل‌ها ظلم و جفای بزرگی خواهند کرد.

حقیقت پور راهکار مواجهه بهینه با این موضوع را عبور از راهبرد انتخابات حداقلی دانست و افزود: باید حجم مشارکت به نحوی باشد که نیروهای اساسی کشور و عقلای دو جریان و نیروهایی که الان نیروهای ساکت در کشور هستند به صحنه بیایند و با حضور پر شور خود تمام تدابیر خالص‌سازان برای استمرار و گسترش حاکمیت خود از طریق مشارکت جداقلی را ناکام بگذارند.

۲۱۶۲۱۲