شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#سهمیه بنزین#خبرنگاران

سهمیه بنزین کاهش پیدا کرد؟

مقامات دولتی با حضور در جمع خبرنگاران از احتمال تغییر دوباره ساعات کاری، کاهش سهمیه بنزین و معافیت مشروط کسب و کارهای اینترنتی خبر دادند.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، تعدادی از اعضای هیئت دولت در پایان جلسه امروز خود در جمع خبرنگاران حضور یافتند و به سئوالات آنان پاسخ دادند.

دولت برای تعطیلی روز شنبه صاحب اختیار است

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مبنی بر تغییر ساعات کاری گفت: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود. بر این اساس ساعت کاری کارکنان دولت از ۴۴ به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کرده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما بررسی کرده‌ایم. اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد. 

وی درباره احتمال تعطیلی روز شنبه نیز گفت: اختیار اینکه پنجشنبه تعطیل باشد یا شنبه با دولت است. هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است؛ فعلا بنای ما تعطیلی در پنجشنبه است.

سهمیه بنزین کاهش پیدا کرد؟

جواد اوجی وزیر نفت نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به چند کشور آمریکای لاتین گفت:بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه، کالا و ادوات در حوزه صنعت نفت و گاز در این دولت توسط سازندگان توانمند به پالایشگاه های ونزوئلا ارسال شد. ونزوئلا دارنده ذخایر نفتی قابل استحصال است و بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایشگاهی دارد و به لحاظ تحریم های ظالمانه بخش اعظمی از تولید و ظرفیت پالایشی آنها روی زمین مانده بود. بخشی از این ظرفیت‌ها احیا شده، هم ظرفیت‌های تولید و هم ظرفیت‌های فرآورشی و پالایشگاهی. این کار توسط نیروهای متخصص سازندگان و پیمانکاران قدر با استفاده از این ظرفیت‌ها و قراردادهای برد - برد، انجام شده است.

اوجی گفت: شاید برای بسیاری سوال باشد که ونزوئلا به عنوان کشوری با تورم بالا چگونه می‌خواهد به ایران پرداخت داشته باشد. باید اعلام کنم ما هیچ‌گونه پرداخت مالی میان یکدیگر نداریم و قرار است همه با تهاتر محموله‌ها انجام می‌شود. اگر نفت یا میعانات به ونزولا می‌دهیم در قبال آن، محموله های فرآورده‌های نفتی دریافت می‌کنیم که بازار بسیار خوبی در منطقه دریای کارائیب دارد و آن را به فروش رسانده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه تاکنون هرچه به ونزوئلا فروخته‌ایم بخش اعظم آن را تسویه‌حساب کردیم، تصریح کرد: ما از این طریق، نیروها، سازندگان قدرتمند داخلی و پیمانکاران خودمان را پشتیبانی کرده و با آن‌ها تسویه‌حساب می‌کنیم. تسویه حساب با آن‌ها از طریق تهاتر نفت و محموله‌های فرآورشی که از پالایشگاه‌های ونزوئلا دریافت می‌کنیم، انجام می‌شود.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی درخصوص سهیمه بنزین تصریح کرد: نسبت به سال گذشته، با مصوبه دولت سهمیه آزاد ۲۵۰ لیتری در هر ماه برای ۱۹ میلیون خودرو و کارت سوخت به ۱۵۰ لیتر کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه مردم ما و صاحبان خودرو می‌تواند هم از کارت سوخت خود و هم کارت سوخت در جایگاه‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما در هیچ کدام از جایگاه‌ها کارت سوخت را قطع کردیم اما تعداد آن‌ها را کاهش دادیم.

معافیت مشروط کسب و کارهای اینترنتی

عیسی زارع پور پس از جلسه هیات دولت، اظهار کرد: کسب و کارهای اینترنتی که تا پایان سال 1401 کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکردند از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

وی با اشاره به مهاجرت کسب و کارهای اینترنتی از سکوهای داخلی به سکوهای خارجی به دلیل پرداخت مالیات اظهار کرد: حتی کسانی که کسب و کار واقعی و اینترنتی دارند، آن بخش از فعالیت های آنها که بر پایه سکوهای داخلی صورت می گیرد معاف از مالیات خواهند بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این مصوبه را بستر خوبی برای فعالیت کسب و کار ها در بستر فضای مجازی دانست.

 وزیر کشور ادعای برکناری معاون خود را رد کرد

احمد وحیدی وزیر کشور درجمع خبرنگاران با اشاره به حضور دیروز خود در جلسه غیر علنی با مجلس نسبت به ادعای برکناری معاون خود واکنش نشان داد و گفت: درخواستی بوده که دوستان مطرح کردند و من در جلسه دیروز به نکته خاصی اشاره نکردم.

وزیر کشور تاکید کرد: ما در تعامل مثبت با مجلس به دنبال حل سوء تفاهم پیش آمده، هستیم.