شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

یک فایده بی‌نظیر چرت کوتاه روزانه

یک فایده بی‌نظیر چرت کوتاه روزانه

ایسنا نوشت: نتایج یک مطالعه تازه نشان می‌دهد که چرت کوتاه در طول روز می‌تواند از مغز شما در برابر ابتلا به زوال عقل با بالا رفتن سن محافظت کند.

به نقل از یورونیوز، متخصصان دریافته‌اند که این موضوع با اندازه مغز در ارتباط است.

برخی مطالعات در گذشته نشان داده بود که چرت‌های بلندمدت می‌توانند به عنوان علائم اولیه بیماری آلزایمر در نظر گرفته شوند اما تحقیقات دیگری نشان داد که چرت‌های کوتاه می‌توانند باعث افزایش توانایی یادگیری افراد شوند و اکنون متخصصان می‌گویند به شواهدی دست‌ یافتند که نشان می‌دهد چرت زدن می‌تواند به جلوگیری از کوچک شدن مغز کمک کند.

نکته قابل توجه این است که اگرچه افزایش سن در مبتلایان به مشکلات شناختی و بیماری‌ زوال عصبی، باعث افزایش سرعت روند کوچک شدن مغز می‌شود اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد که تحلیل رفتن مغز ممکن است با مشکلات خواب مرتبط باشد.

محققان خاطر نشان کردند: چرت زدن منظم می‌تواند با جبران خواب نامناسب، باعث محافظت از افراد در برابر بیماری‌ زوال عصبی شود.

متخصصان کالج دانشگاهی لندن و دانشگاه جمهوری اروگوئه با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌ شده از ۵۰۰ هزار نفر در سنین بین ۴۰ و ۶۹ سال در بانک اطلاعات پزشکی بریتانیا این مطالعه را انجام داده و در مجله «سلامت خواب» به چاپ رساندند.

۴۷۲۳۶