شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال#مجموعه

فرزندان بازنشستگان سر کار می‌روند؟

فرزندان بازنشستگان سر کار می‌روند؟
مدیرعامل صندوق بازنشستگی: حدود ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

ایسنا: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درامد پایدار تاسیس شده‌اند، گفت: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیر تخصصی است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

نعمت‌الله ترکی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که ۳۱ خرداد در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد، عنوان کرد: در کشور ۱۹ صندوق بازنشستگی در حال فعالیت هستند که یکی از آن‌ها صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مستمری بگیر است که با احتساب خانواده این افراد جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری را شامل می شود.

وی ادامه داد: از این یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر حدود یک میلیون نفر بانشسته آموزش و پرورش هستند، حدود ۲۳۰ هزار نفر بازنشستگان وزارت بهداشت و بقیه هم بقیه دستگاه های اجرایی هستند. فلسفه ایجاد صندوق های بازنشستگی برای ارائه خدمات به بازنشستگان است، ما به علت عدم برنامه ریزی مناسب در طی ۵ دهه گذشته ناترازی در صندوق های بازنشستگی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مأموریت اول ما در حوزه خدمات اجتماعی و رسیدگی به معیشت و بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان است، اظهار کرد: در این حوزه با اجرای طرح بیمه سلامت بخشی از مشکلات ما کم شده و در صندوق هم بحث بیمه تکمیلی را دنبال می کنیم و از ابتدای سال تاکنون حدود ۸ هزار میلیارد تومان در بخش بیمه تکمیلی هزینه شده است.

ترکی با بیان اینکه ماموریت دیگر ما رفع دغدغه‌های بازنشستگان است، گفت: بزرگ‌ترین دغدغه امروز خانواده اشتغال فرزندان است و پیش بینی ما این است که حدود ۱۵۰ هزار نفر از فرزندان بازنشستگان نیاز به اشتغال دارند که در شرکت های زیر مجموعه خود اولویت را به اشتغال فرزندان باز نشستگان داده‌ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اولویت دادن فرزندان بازنشستگان در تامین مسکن توسط دولت، افزود: ما بین کانون‌های بازنشستگان در سراسر کشور ارتباط خوبی برقرار کردیم و در بحث حرفه آموزی جدید نیز در رشته‌های مختلف اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۵ شرکت در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری هستند که به منظور ایجاد درامد پایدار تأسیس شده‌اند و سالانه ده درصد از هزینه ها را جبران می‌کند، افزود: مهمترین مشکل این شرکت‌ها چیدمان نیروی انسانی غیر تخصصی در آن‌ها است. بنابراین اولویت اول ما مبارزه با فساد در شرکت‌های زیر مجموعه است تا حس اعتماد و اطمینان را برای بازنشستگان ایجاد کنیم.