شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زاهدان#سیستان#سیستان و بلوچستان

پرونده تخلفات فرماندهان نظامی حوادث 6 مهر زاهدان به کجا رسید؟

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان تازه ترین اطلاعات را درباره روند اجرایی 3 پرونده مرتبط با حوادث تلخ 6 مهرماه زاهدان ارائه کرد.

به گزارش«اطلاعات آنلاین»،حسینعلی میر دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان گفت: در خصوص حادثه کلانتری 16 زاهدان به طور کلی سه پرونده تشکیل شده است. در پرونده نخست تعداد 15 نفر از متهمان در اواخر سال گذشته کیفرخواست آنها به دادگاه ارسال و احکام این افراد نیز صادر شده است اما در حال حاضر در مرحله تجدید نظر خواهی قرار داد و با توجه به اینکه هنوز نهایی نشده نمی توان احکام نهایی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: همچنین در پرونده دوم که برای این موضوع تشکیل شده به 11 نفر از متهمان این حادثه مربوط می شود که اقدام به تیراندازی کرده که تیراندازی آنها منجر به قتل نیز شده است.

دادستان نظامی سیستان و بلوچستان در خصوص این افراد نیز بعد از تشکیل پرونده تعدادی از شکات متاسفانه برای طرح شکایت مراجعه نکردند. برخی هم که مراجعه کردند  گواهی انحصار وراث را ارائه ندادند. برخی از مجروحین این حادثه نیز به دلیل طول درمان هنوز نظر نهایی پزشکی قانونی را دریافت نکردند. بنابراین اگرچه این پرونده اواخر سال گذشته با کیفر خواست به دادگاه ارسال شده اما چون نواقصی از این دست داشت دادگاه نتوانست رای نهایی را صادر کند.

وی ادامه داد: این پرونده مجدد به دادسرا اعاده شده تا نواقص برطرف و بعد مجدد برای رسیدگی به کیفر خواست به دادگاه ارسال شود.

میر اظهارداشت: همچنین در پرونده دیگر این حادثه درباره فرماندهانی بود که اقداماتی نظیر ترک فعل، عدم رعایت نظامات دولتی و گزارشات خلاف واقع داشتند که برای آنها نیز کیفر خواست تشکیل و جلسات آن نیز برگزار شده که استعلامات آن در حال انجام است و به محض دریافت پاسخ استعلامات احکام آنها نیز صادر خواهد شد.