شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهلت#وزیر اقتصاد

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف تمدید می‌شود؟

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف تمدید می‌شود؟
امروز آخرین روز تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی است که با توجه به درخواست‌های اتاق اصناف، وزیر اقتصاد پذیرفت که مهلت تسلیم اظهارنامه‌ها به مدت ۱۰ روز تمدید شود که هنوز ابلاغ نشده است. 

فردای اقتصاد: رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه وزیر اقتصاد با تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اصناف موافقت کرد و قرار بود سازمان امور مالیاتی برای این موضوع مصوبه سران قوا را بگیرد، گفت: با این حال تا این لحظه که ساعت زیادی تا پایان ساعت اداری هم نمانده، هنوز چیزی در این رابطه به اتاق اصناف ابلاغ نشده است.

علی توسطی در نشست خبری به مناسبت روز ملی اصناف اعلام کرد: مالیات حقوق حاکمیتی است و باید پرداخت شود، اما بحث عادلانه بودن مطرح است. به گفته وی، با توجه به تغییرات سامانه‌های مالیاتی، در صد سال تاریخ مالیات‌ستانی در ایران ظرف دو سال گذشته با پدیده مدرنیته و سامانه‌ها مواجه شدیم که سامانه‌ها بدون هیچگونه هماهنگی با مدیران اصناف و با الگوریتم‌های خاصی مالیات را محاسبه می‌کنند که نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امروز آخرین روز تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی است که با توجه به درخواست‌های ما، وزیر اقتصاد پذیرفت که مهلت تسلیم اظهارنامه‌ها به مدت ۱۰ روز تمدید شود که البته هنوز ابلاغ نشده است. 
توسطی اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی هیچگاه تمایل به کاهش مالیات نداشته و همواره میل به افزایش مالیات داشته است؛ توقع ما این است که الگوریتم ضریب مالیاتی را شفاف اعلام کنند.