شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مستند#ساخت#محور#گردشگری#خورد#خوراک

ساخت مستند با محور گردشگری و خورد و خوراک

ساخت مستند با محور گردشگری و خورد و خوراک

یک از راهکارهای معرفی مکان‌ها برای گردشگری، معرفی غذاها و خوراکی‌های آن منطقه است.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرحیم صاحب الفصول مستند سازی است که در سالهای گذشته به صورت جدی و مستمر و تاثیرگذار برروی گردشگری خوراک های ایرانی متمرکز بوده است و تعداد دویست عنوان فیلم مستند در حوزه گردشگری خوراکهای ایرانی ساخته است  و بالغ بر  سیصد عنوان از خوراکهای ایرانی را که تعدادی از آنها بسیار خاص و کمیاب و در حال فراموشی  هستند را مستندسازی کرده است. 

صاحب الفصول در فیلمهای مستندش تلاش کرده است که در گردشگری و صنعت توریسم تاثیرگذار باشد و همه ایران را به واسطه خوراکهای ایرانی ببیند.

همچنین او سعی کرده در مستند خود از گردشگری فقط در مناطق خاص و مشخص شده ای پرهیز کند و همگان را تشویق به دیدن نقاط دیده نشده کند و این بهانه می تواند خوراکهای هر منطقه باشد.

نمونه ای از این مستندها را می توان در مجموعه های (طعم سفر ، بسیار سفر باید ، ماچله )که همگی از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده‌اند مشاهده کرد.

مجموعه «خوراکهای ایرانی» که آماده پخش از شبکه های سراسری است در این سبک کاری است.    

در این مستندها در کنار همه رسوم‌ها با آداب مربوط به خوراکی‌ها و فرهنگ عامه هر منطقه اشاره شده است.
 
مستند ساز در میان معرفی خوراکها به معرفی اماکن تاریخی و بازارهای محلی نیز می پردازد و با سبک تصویربرداری منحصر به فردش که با دوریبن سلفی پیرامونش را نشان می دهد، همان حس و حال حضور در منطقه را به بیننده منتقل می کند. 

این نوع از مستندها که صاحب الفصول  می سازد کمک می کند تا گردشگران با ابعاد زندگی ، فرهنگ ، آداب و رسوم اقوام مختلف آشنا شوند و از این پس هر منطقه ای به واسطه خوراک‌هایش هدف گردشگری باشد.