شهر خبر

رایزنی کمال خرازی با نخست وزیر عراق

رایزنی کمال خرازی با نخست وزیر عراق

مهر نوشت: رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان و هیئت همراه او، امروز با نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و گفتگو کردند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نخست وزیری عراق، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق امروز سه شنبه در بغداد میزبان کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان و هیئت همراه او بود.

در جریان این دیدار، روابط دوجانبه میان دو کشور و اهمیت تقویت آن و راههای همکاری دوجانبه در زمینه‌های گوناگون مورد تاکید قرار گرفت. همچنین بر توسعه روابط میان کشورهای منطقه به نحوی که ثبات و امنیت در آن را تحکیم بخشد، تاکید شد.

محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، همچنین بر حمایت و استقبال عراق از بهبود روابط سازنده میان کشورهای منطقه تأکید کرد و آن را عامل ثبات و تحقق منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه دانست.

السودانی همچنین بر تلاش عراق برای تحقق روابط متوازن با کشورهای دوست و برادر بر اساس اصل احترام متقابل به حاکمیت کشورها تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به نشست «کنفرانس بغداد برای شراکت و همکاری» گفت که این کنفرانس با رویکردی متفاوت و بر اساس اصل شراکت اقتصادی و هم‌افزایی میان کشورهای منطقه به عنوان گذرگاه تحقق ثبات وشکوفایی برگزار خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد که اولویت دولت کنونی عراق رسیدگی به اولویت‌ها و نیازهای ملت است و افزود که این دولت از مقبولیت بالایی در همه طیف‌های جامعه عراق برخوردار است و این مقبولیت نشان از درست بودن مسیر تحقق دولت عدالت‌محور و خادم ملت است.

کمال خرازی نیز در این دیدار، نقش محوری عراق در منطقه و تلاش‌های آن برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش را ستود و تاکید کرد: عراق با تاریخ و تمدن و تنوع خود توانایی بر عهده گرفتن نقشی بزرگ در تثبیت ثبات در منطقه را دارد.

لازم به ذکر است که کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق و نیز عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرده بود.

310310