شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#ارتش#روسیه

وزیر دفاع روسیه: مراکز تصمیم‌گیری اوکراین را می‌زنیم

وزیر دفاع روسیه: مراکز تصمیم‌گیری اوکراین را می‌زنیم

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که ارتش اوکراین در حال طرح‌ریزی برنامه‌ برای حمله به خاک روسیه با موشک‌های «هیمارس» و «سایه طوفان» است.

به نقل از تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست با هیئت وزرای مسکو گفت که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین قصد دارد تا با موشک‌های هیمارس آمریکایی و سایه طوفان انگلیسی، حملاتی را علیه اهدافی در خاک روسیه از جمله کریمه تدارک ببیند.

شویگو اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که داریم، فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین درصدد است تا با موشک‌های هیمارس و سایه طوفان، به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه از جمله شبه‌جزیره کریمه حمله کند.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که استفاده از سلاح خارج از منطقه عملیات نظامی ویژه، جرقه حملات روسیه به مراکز تصمیم‌گیری اوکراین را خواهد زد و به طور ضمنی به معنای مداخله همه‌جانبه آمریکا و انگلیس در جنگ است.

وی همچنین یادآور شد که رژیم کی‌یف، همچنان به تلاش برای حمله به جنوب منطقه دونتسک و زاپروژیا ادامه داده و در این حملات از واحدهای آموزش‌دیده ناتو و همچنین تعداد زیادی از تسلیحاتی که غرب در اختیارش قرار داده، استفاده می‌کند.

شویگو خاطرنشان کرد: ارتش اوکراین از چهارم ژوئن (۱۵ خرداد) ۲۶۳ حمله علیه مواضع نیروهای روسیه تدارک دیده اما به لطف واحدهای شایسته و فداکاری آنها، همه حملات دفع شد و دشمن به مقاصدش نرسید.

310310