شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#جنوب تهران#شهرداری تهران

جزئیاتی از آتش‌سوزی گسترده در انبار ابر و اسفنج در جنوب تهران

جزئیاتی از آتش‌سوزی گسترده در انبار ابر و اسفنج در جنوب تهران

ایلنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از حریق در انبار ابر و اسفنج در محله یافت‌آباد تهران خبر داد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۱:۰۶ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در بارانداز در محله یافت‌آباد، بلوار الغدیر، خیابان عمرانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: محل حادثه یک گاراژ به وسعت ۷ الی ۸ هزارمتر بود که در آن انبارها و کارگاه‌های کوچک و بزرگ در آن وجود داشت. این انبارها دارای سقف‌های کاغذ و ناایمن بودند.

ملکی تصریح کرد: دو باب انبار در مجاورت همدیگر در مجموع به وسعت ۴۰۰ متر با سقف‌های شیروانی ضعیف با مقاومت سازه‌ای ناایمن که محل نگهداری ابر و اسفنج بود، دچار حریق شده بود. این مواد به شدت اشتعال‌زا است.

وی با بیان اینکه دود حاصل از این اجناس بسیار مسموم‌کننده است، تصریح کرد: آتش در حال سرایت به انبارها و کارگاه‌های مجاور بود همچنین مقداری ابر و اسفنج در بیرون از این انبار بود که آن‌ها هم دچار حریق شده بود. در اثر شدت حرارت سقف این دو انبار به طور کامل تخریب شده بود و سازه مقاومت زیادی نداشت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان به سرعت عملیات خود را از چند طرف آغاز کرده و از چند طرف اقدام کردند. در حال حاضر آتش خاموش شده و لکه‌گیری و ایمن‌سازی نیز در محل به پایان رسیده است خوشبختانه این حادثه هیچ مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشته است.

۲۳۳۲۳۶