شهر خبر

اعلام زمان جدید بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو

اعلام زمان جدید بازگشایی سامانه یکپارچه خودرو

نتایج تخصیص خودرو به متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، که در دوره دوم فروش یکپارچه خودرو در سامانه ثبت‌نام کرده بودند، اعلام شد.

نتایج تحویل خودروها برای متقاضیان مرحله دوم فروش یکپارچه، شامل متقاضیان عادی و مادران مشمول طرح جوانی جمعیت، در روز چهارشنبه هفته گذشته، 24 خرداد اعلام شده بود. فرآیند دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، بر اساس فرآیند نوبت دهی از تاریخ 20 اردیبهشت 1402 آغاز شد. در این فاصله زمانی، متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه فرصت داشتند تا حساب وکالتی به نام سازمان حمایت نزد بانک‌ها افتتاح کنند. پس از این مرحله و پایش اطلاعات مشتریان، متقاضیانی که شرایط لازم را داشتند، در بازه زمانی 3 تا 10 خرداد می‌توانستند خودروی مورد نظر خود را در سامانه انتخاب کنند.

هدف اصلی این طرح، عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی است، با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش مستمر تولید. در دوره اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه، بیش از 900 هزار نفر برای خرید خودرو ثبت‌نام کردند و براساس قولی که وزیر سابق صمت درباره حذف قرعه‌کشی داده بود، در این دوره بدون قرعه‌کشی و فقط براساس نوبت‌دهی به تمام متقاضیان خرید خودرو در سامانه، خودروها تخصیص داده می‌شود.

نتایج اولویت‌بندی دور دوم طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی را می‌توانید از طریق سامانه یکپارچه در آدرس (https://esalecar.ir/login) مشاهده کنید. در نوبت دوم سامانه یکپارچه، حدود 3 درصد از متقاضیان با موضوع "عدم تخصیص" خودرو مواجه شدند. در ماه شهریور امسال، این سامانه مجدداً برای این افراد باز خواهد شد تا امکان انتخاب خودرو را داشته باشند.