شهر خبر

ناراحتی معاونان وزارت اطلاعات از عدم توجه قوه قضائیه به شکایت متهمان قتل‌های زنجیره‌ای در مورد نحوه بازجویی‌ها به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

ناراحتی معاونان وزارت اطلاعات از عدم توجه قوه قضائیه به شکایت متهمان قتل‌های زنجیره‌ای در مورد نحوه بازجویی‌ها به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی

روزنامه شرق نوشت : در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ ۳۰ خرداد سال ۷۹ آمده است: شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب خروج نیروهای اسرائیل از جنوب لبنان را تأیید کرده که باعث انتقاد شدید دولت لبنان شده و بیانیه را مشتمل بر تناقض خوانده است.

خاطرات سال ۱۳۷۹هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز سی‌ام خرداد در مورد جزییات یک جلسه با اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه بود. گزارشی از پروژه‌های تحقیقاتی دادند. با دکتر [حسن] روحانی، دربارۀ مسائل جاری صحبت کردیم؛ من‌جمله تخلف مجلسی‌ها از دستور رهبری دربارۀ اصلاح قانون مطبوعات. در جلسه معاونان مرکز تحقیقات، بحث نمایندگی من و حکم قانون، بحث و گفته شد، اولاً قانون در مورد استعفای قبل از تصویب اعتبارنامه ساکت است و ثانیاً چون شورای نگهبان، انتخابات تهران را با هشت رأی از ۱۰ رأی باطل کرده و با دخالت رهبری و استفاده از حق ولایت مطلقه، وضع عوض شده، این شبهه وجود دارد که اصلاً اعتبار نمایندگی وکلای تهران، متکی به قانون عادی نباشد و اگر بخواهند استعفا بدهند، باید با رهبری به تفاهم برسند که من رسیده‌ام. گفته شد که در اعلان انصراف، اعلان عفو افرادی که اظهارات نادرست و خلاف کرده بودند، کار خوبی بوده و تأثیر جدی در جامعه داشته است؛ قبلاً هم در جلسه ملاقات با اعضای هیئت مؤتلفه، آقای [حبیب‌الله] عسگراولادی، همین مطلب را با تأکید بیشتر گفته بودند.

عصر حاج‌آقا مهدی حایری آمد. توضیحاتی دربارۀ کارهای خیر خود و دانشگاه آزاد تحت مدیریت‌اش داد. از مخالفت دکتر [عبدالله] جاسبی [رئیس دانشگاه آزاد اسلامی]، با برنامه‌های جنبی آموزشی‌اش گله کرد و استمداد نمود. معاونان وزارت اطلاعات آمدند. از عدم توجه قوه قضائیه به شکایت متهمان قتل‌های زنجیره‌ای در مورد نحوه بازجویی‌ها ناراحت‌اند و تقاضا داشتند که مسئله در مجمع تشخیص مصلحت نظام، رسیدگی شود.شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیشب خروج نیروهای اسرائیل از جنوب لبنان را تأیید کرده که باعث انتقاد شدید دولت لبنان شده و بیانیه را مشتمل بر تناقض خوانده است.





۲۱۶۲۲۰