شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#نیکبخت#سکان#دار#وزارت#جهاد#کشاورزی

نیکبخت سکان دار وزارت جهاد کشاورزی شد

نیکبخت سکان دار وزارت جهاد کشاورزی شد

جلسه بررسی برنامه و صلاحیت محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهادکشاورزی و اخذ رأی‌اعتماد به وی دقایقی پیش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

نشست علنی امروز- سه شنبه ۳۰ خرداد- مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور ۱۹۹ تن از نمایندگان آغاز شد.

در این نشست برنامه و صلاحیت محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و اخذ رأی‌اعتماد به وی  بررسی می شود.

در ادامه گزارش لحظه ای از جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی را مطالعه خواهید کرد؛

۱۰:۲۴ - نیکبخت وزیر کشاورزی شد

محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهادکشاورزی از نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت.

۱۰:۱۳ - آغاز رأی گیری برای «نیکبخت»

از دقایقی پیش و با اعلام رئیس مجلس، رای‌گیری برای نیکبخت، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس شروع شد.

۱۰:۰۷ - تولید محصولات کم‌آب‌بر را ساماندهی خواهم کرد

 وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: نرخ تولید خاک در کشور نیم تن و میزان فرسایش شدید پنج تا ۱۶ تن  و تخلیه عناصر غذایی هستیم. مقام معظم رهبری به درستی فرمودند که قضیه خاک از قضیه آب مهمتر است. مدیریت مصرف آب در کشاورزی جدی ترین عامل محدود کننده برای رسیدن به امنیت غذایی است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت نیرو نسبت به تولیدات کم آب بر اقدام خواهد کرد.

۱۰:۰۳ - تامین و توزیع نهاده‌ها را ساماندهی خواهم کرد

 وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی در ادامه تشریح برنامه های خود عنوان کرد: حمایت نرم افزاری و سخت افزاری از تولیدکنندگان یکی از مهمترین برنامه‌های من برای رسیدن به  تولید پایدار است. با بهره‌گیری از همه امکانات دولتی با محوریت بخش خصوصی و تشکل‌ها نظام تامین و توزیع نهاده‌ها را ساماندهی خواهم کرد.

۱۰:۰۰ - بر کشاورزی دانش بنیان تاکید دارم

 وزیر پیشنهادی وزیر کشاورزی در تشریح برنامه های خود گفت: با توجه به اینکه در آستانه اجرای برنامه هفتم توسعه قرار داریم، برنامه‌های خود را در چهار جهت اصلی ارایه کرده‌ام.

نخست: تلاش و جدیت در اجرای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی.

دوم: رفع عوامل محدودکننده تولید پایدار با تکیه بر سه اصل مهم، خودکفایی در تولید محصولات اساسی، حفظ سرمایه‌های انسانی و ارتقای سطح معیشت بهره‌برداران

سوم: توسعه متوازن همه اجزای زنجیره ارزش و چهارم، ریل گذاری برای تامین امنیت غذایی مردم نهاد و کشاورزی دانش بنیان.

۰۹:۵۵ - آقای نیکبخت پله پله مراتب کاری و مدیریتی را طی کرده است

یوسفی نماینده اهواز در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی گفت: می توانیم سهم کشاورزی از تولید ناخالص داخلی را از 5 درصد به 8 درصد افزایش دهیم. بهره وری ما در حوزه کشاورزی بسیار پایین است. با سوءمدیریت ها بخش اعظمی از کشور را به کویر تبدیل کرده ایم. آقای نیکبخت پله پله و نه به صورت سفارشی و آسانسوری مراتب کاری و مدیریتی را طی کرده است.

۰۹:۵۰ - نیکبخت محرومیت را تجربه کرده است

عسگری نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این نشست اظهار داشت: وزیر پیشنهادی طعم تلخ محرومیت را چشیده است و امروز کسی که محرومیت را تجربه کرده باشد حتما می‌تواند در حوزه ماموریت خود موفق باشد. نکته دیگر آشنایی کامل و جامع آقای نیک‌بخت در بخش کشاورزی است که نظرات و نگاه‌هایشان در این بخش می‌تواند گره‌گشا باشد.

۰۹:۴۵- «نیکبخت» مرد روز‌های سخت نظام جمهوری اسلامی است

بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مشکل مردم تامین کالا‌های اساسی است که ان شاءالله با دست توانمند آقای نیکبخت این دغدغه مردم مرتفع می‌شود. در بحث تامین آب شرب و آب کشاورزی نیز در برنامه‌های وزیر پیشنهادی محور آبخیزداری و آبخوانداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بحث زنجیره ارزش تولید در کشور مغفول مانده که با تدبیر وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ان شاءالله به مسیر درستی هدایت می‌شود. زنجیره ارزش باید مبتنی بر سند آمایش سرزمینی باشد. یکی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی کم کردن تصدی گری دولت و روی آوردن به مردم است هرچه اقتصاد مردمی‌تر باشد به نفع خود مردم خواهد بود.

۰۹:۳۷ - عدم آشنایی با علوم نوین کشاورزی

ویس‌کرمی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: عدم آشنایی با علوم نوین کشاورزی بنده را نسبت به توانایی ایشان به عنوان یک وزیر تحول آفرین دچار تردید می‌سازد.

۰۹:۲۵ - آقای نیکبخت به مشکلات جهاد کشاورزی واقف است

حمزه شلمزاری نماینده مردم فارس در مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های نیکبخت این است که خود روستازاده است و مدیریت خود را از محروم‌ترین نقاط کشور شروع کرده و به صورت پلکانی بالا آمده است.

وی با بیان اینکه نیکبخت از بدنه جهاد کشاورزی بوده و مشکلات جهاد کشاورزی را به خوبی می‌شناسد، اظهار کرد:‌ استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و حذف موازی کاری ها در قالب نظام نوآوری کشاورزی و توجه جدی به گسترش صنایع تبدیلی از دیگر برنامه های وزیر پیشنهادی وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

۰۹:۱۰ - بی توجهی به پرداخت مطالبات کشاورزان

ذاکر نماینده ارومیه در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت:  در برنامه نیکبخت به پرداخت مطالبات کشاورزان و مشکلات آنها توجهی نشده است. شما تاکید داشتید که می خواهید کشاورزی را مردمی سازی کنید، اما متاسفانه به پرداخت مطالبات کشاورزان و همچنین مشکلات آنها توجهی نشده و همچنین آبیاری قطره ای نیز مدنظر قرار نگرفته است.

وی افزود: ایشان دارای ویژگی های خوب مدیریتی و فرزند جهاد کشاورزی است و در واقع مدیر برون رفت از چالش ها و مشکلات است، اما در برنامه های ایشان به چالش خرد شدن زمین های کشاورزی توجهی نشده است.

۰۹:۰۰ - برنامه وزیر پیشنهادی کشاورزی برای مواجهه با خشکسالی چیست؟

عیسی زاده نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نماینده مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: ما امروز برای بزرگترین نهادی که در سفره مردم تاثیر می‌گذارد تصمیم گیری می‌کنیم. آقای نیکبخت برای آبرسانی به مزارع چه اقداماتی قرار است انجام دهید؟ سوال بنده این است که برای مواجهه با خشکسالی چه مواردی در برنامه شما پیش بینی شده است؟

وی افزود: قیمت خرید تضمینی گندم اکنون پایین است و برای افزایش نرخ آن و تشویق کشاورزان چه برنامه‌ای دارید؟ از سوی دیگر برنامه شما برای توسعه آبیاری نوین چیست؟ تحقیقات کشاورزی در کشور ما چهار بعدی نیست انتظار مجلس این است که دانش بنیان در عرصه کشاورزی وارد شود. مردم باید از محصولات با کیفیت بهره‌مند شوند.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: در بحث کود‌های شیمیایی که اکنون در این زمینه کمبود داریم در برنامه شما موردی گنجانده نشده است، برای خودکفایی در تولید گوشت چه برنامه‌ای دارید؟ ما اکنون از ۲۳ کشور گوشت وارد می‌کنیم.

۰۸:۴۰ - موافقت فراکسیون انقلاب با وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت : ۹۷ نفر از حاضران به نیکبخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی رأی موافق دادند، ۹ نفر هم رأی مخالف و ۳ نفر از نمایندگان هم رأی ممتنع دادند.

به این ترتیب فراکسیون انقلاب اسلامی از نیک بخت برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی حمایت کرد.

۰۸:۳۵ -  موافقت کمیسیون کشاورزی مجلس با برنامه های نیکبخت

کمیسیون کشاورزیِ مجلس با برنامه‌های نیکبخت برای تصدیِ وزارت کشاورزی موافقت کرد.

۰۸:۲۰ - آغاز جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی

جلسه بررسی برنامه و صلاحیت محمدعلی نیکبخت برای تصدی وزارت جهادکشاورزی و اخذ رأی‌اعتماد به وی دقایقی پیش در مجلس آغاز شد.